فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

تحلیل انقلاب روحی سنایی بر اساس نظریة ژک لکان


» :: تحلیل انقلاب روحی سنایی بر اساس نظریة ژک لکان

ابن تحقیق در فرمت وردword و باب 16 صفحه میباشد

این روزها مطالعات بین بند ای دیده اندازهای تازه ای  را پیش روی محققان آورده است. پیوند روانکاوی و ادبیات در ایران سابقه ای طولانی ندارد اما در همین مدت خلاصه معلوم شده که چنین تحقیقاتی تا چه اندازه می تواند برای تمام دو بند مفید باشد. نظرات ژک لکان ـ روانکاو فرانسوی ـ در تحلیل شخصیتها و روایتهای ادبی ما را به نتایج جالب توجه و فصل تعیین عامل ای می رساند. این نوشته کوششی است باب جهت استفاده از نظریه «ساختمان نفسانی انسان» لکان در تحلیل شخصیت سنایی.این نظریه برای ساختمان نفسانی آدمی سه ساحت قایل می شود: «حیث خیالی» ، «ساحت رمز و اشارت» و «حیث واقع».

      بر خلاف آنچه در روایتهای افسانه ای نقل شده،د. بروین نشان می دهد که زندگی سنایی دو دوران ای نبوده بلکه او باب طی انقلاب روحی، سه مرحله را پشت تارک گذرانده است. ما در این نوشته سعی خواهیم کرد با استفاده از نظریة ژک لکان مرحله‌ها سه گانه اغتشاش روحی سنایی را توضیح دهیم.

    مقاله در دو بخش اصلی و چند بخش فرعی تنظیم شده است. باب بهر نخست، نظریه ژک لکان را توضیح می دهیم تا مبنای تئوریک تحلیل مان مشعشع شود. در بهر دوم، سعی خواهیم کرد با استفاده از نظریه، مراحل سه گانه زندگی سنایی را توضیح دهیم. باب اثنا بررسی، ارتباط منطقی میان اشعار سنایی با هر یک از مرحله‌ها سه گانه زندگی او نیز حرف حدود زیادی روشن خواهد شد.

واژگان کلیدی: سنایی غزنوی، تحلیل شخصیت، ژک لکان، روانکاوی و ادبیات     

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.