فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری پست بانک


» :: گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری برید بانک

دانلود گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری پست بانک 

رشته : حسابداری

مکان : بلد ایذه

فرمت فایل: ورد برازنده ویرایش

اندازه صفحات: 53

 

 

 

 

فصل اول

تاریخچه پست بانک و خدمات آن

 

 

مقدمه

ضرورت عرضه خدمت‌ها بانکی درسطح کشور به ویژه شهرهای توسعه نیافته و روستاهای بی‌کس ، تأُمین نیازهای اقتصادی مردم ، تقلیل ایاب و ذهاب دراز ساکنین و همچنین به سمت منظور افت ترافیک

، جلوگیری از اتلاف فرصت ، پرهیز از هزینه های غیرضروری وبهبود محیط زیست و ازبین‌بردن حوائج عمومی بموجب مصوبه مورخ 21/6/74 مجلس شورای اسلامی ، پشت موسسه اقتصادی ایران با وظایف و اختیاراتی از قبیل : انجام خدمات مربوط به حوالجات اندرونی و بین المللی ، باز کردن و انجام خدمات مربوط به حساب جاری ، انجام خدمت‌ها در زمینه های پولی و مالی و پول گذاری و . . .  تأُسیس گردید . اساسنامه پست بانک خلال اجابت نامه شماره 3362/ت 15590 ه  مورخ 4/4/ 1375 هیأُت دولت اجابت و برخی از مواد ثانیه در جلسه مورخ 5/11/76  هیأت وزیران مورد اصلاح رسم گرفت .

ار آنجا که شورای اسکناس و ارج در نهصد و هشتمین مصوبه خود ، لزوم بازنگری در اساسنامه برید بانک و اجابت کلیه سیاست ها و مقررات پولی و بانکی و بخشنامه های بانک اسم را مناسبت تأکید قرار داده بود وهیأت دولت در جلسه مورخ 25/7/78  بهنگام بررسی آیین نامه های مالی و معاملاتی مقرر بروز ، اساسنامه پست بانک با هماهنگی موسسه اقتصادی مرکزی مناسبت تجدید نظرقرارگرفته و اصلاحیه لازم جانب تصویب به هیأت دولت ارائه و متعاقباً رسم نامه های مالی ومعاملاتی مطرح شود . درهمین راستا اساسنامه اصلاحی با هماهنگی بانک مرکزی تنظیم و پس از تصویب باب مجمع عمومی و شورای پول و اعتبار در جلسات تاریخ‌نگار 13/11/81  و 5/6/82  به تصویب هیأت دولت ورود و درمورخ 23/7/1382 از سوی شورای ارجمند نگهبان مناسبت تأُیید قرارگرفت . بموجب اساسنامه اصلاحی ، فعالیت های برید بانک ایران حرف رعایت قانون پولی و بانکی کشور مصوب 1362 انجام خواهد شد .

 

 

دوران دوم

پست و خدمات پستی در ایران

« معرفی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران »

شرکت برید جمهوری اسلامی ایران ، تحت بازرسی و وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

( وزارت پست و تلگراف و تلفن سابق ) است . قانون تأسیس این شرکت درسال 1366 تصویب و فعالیت ثانیه در سال 1367 آغاز شد .

این کارتل با آماج فراهم کردن تسهیلات لازم به منظور استفاده عمومی از خدمات پست برای ارتباط داخلی و خارجی ، اجرا سیاست جامع در زمینه برنامه ریزی ، تأسیس ، آراستن ،گسترش و بهره برداری از واحد های پستی وتأمین و تعمیم خدمات انحطاط باب سراسرکشور و در راستای هماهنگی با آخرین پیشرفت های تجربی وتکنولوژی ارتباطات تأسیس شده است و وظایفی را بر عهده دارد که اهم آن عبارتند از :

-  بررسی و خواندن در جهت آگاهی هرچه بیشتر نیازهای پستی جامعه و تأمین آنها .

-  تهیه وتنظیم برنامه های تام به غرض انجام خدمات پستی .

-  تأسیس ، تجهیز وگسترش تنها های پستی .

-  تهیه طرح وانتشار تمبر واوراق بهادار انحطاط برای مصارف جاری و خاطره با استفاده از زبان خاص تمبرو قبول اشتراک آن .  

 

 

فصل سوم

فعالیتهای انجام شده در پست بانک

قرض الحسنه

-  افتتاح آمار قرض الحسنه

ابتدا یک فیش به مشتری داده می شود که مشخصات خود را یادداشت کند ، سپس خودمان بازدید می کنیم . اسناد لازم جهت باز کردن حساب فتوکپی شناسنامه -  فتوکپی فیش ملی -  شماره حساب یادداشت شود -  نمونه توشیح روی کارت در بالا -  پست در چارچوب -  و در پشت کارت کد 7 معمولاً مال صاحب حساب قرض الحسنه است  -  الگو شماره حساب ، حسابها باید 6 رقمی باشد .

1234567 - 7

بعد دفترچه حساب که در پشت بشره تعداد حساب و نام ونام خانوادگی و دیگر مشخصات یادداشت شود . بعد مهر برید بانک حساب قرض الحسنه زده می شود . باب اندرون دفترچه آوازه معاشر حساب ف شماره حساب ، بعد ردیف جدول تاریخ ، اگر پول به حساب واریز کرد بستانکار باده شود ، ار پول برداشت کرد بدهکار می شود . مانده آمار که اثر می شود ، امضا و مهر زده می شود . در اثنا برای واریز اجرا کردن ، برگه بستانکاری زده می شود . از بهر برداشت کردن ، سند بدهکاری خورده می شود که بهتر است تاخت برگی باشد که یک برگ برابر خودمان بایگانی شود . هر کسی باده تواند باب مورد حساب برای شرکتها خیلی دقت شود .

سند بستانکار را خود شخص می نویسد . سند بدهکاری را خودمان می نویسیم . یک تجویز است چهر سند بستانکار مهر « دریافت شد » ، نام ، تاریخ ، مهر پست بانک ، پست بانک رشت ، حساب استقراض الحسنه . برای برداشت ، عرضه فیش شناسایی الزامی است . باب توشیح در پشت و یک امضا روی برگه بعد برای وارد کردن در سیستم گزینه باز کردن آمار را انتخاب کرده و مشخصات را وارد می کنیم . حرف F2 ذخیره می شود . سپس در گزینه عملیات بانکی           واریزکردن به سمت حساب مبلغی که حساب باز کرده را رسیده جهاز می کنیم و دوبار F2 می زنیم تا اطلاعات درج شود . با گزینه عملیات کمکی می توانیم مشخصات فردی یک شخص را از چهر شماره آمار یا شماره حساب را از روی مشخصات فردی پیدا کنیم .

برای برداشت از حساب گزینه برداشت از آمار را تعیین می کنیم با وارد کردن تعداد حساب مبلغ برداشت را رسیده می کنیم سپس         وبا دوبار F2 ثبت می شود . حرف عملیات آخر روز از تمام عملیات انجام شده در روز می توان گزارش گرفت .

در آخر روز اگرحساب و کتاب با بازهم خوردند تمام محاسبات درست بود بعد عملیات آخر روز را می بندیم ار حساب بسته شد دیگر کاری نمی شود کرد . پس دقت شود همیشه یک فلاپی به چهره نیمه در کیس باشد که احتمال خبط را بتوان آشتی کرد .

 

 

 

 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.