فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی


» :: تاثیر فناوری داده‌ها و ارتباطات در پروگرام درسی
یکی از ویژگیهای مهمی که پدیده فناوری داده‌ها و ارتباطات از آن برخوردار است ،‌اینست که باعث می‌شود ارتباط انسان حرف انسان ، همچنین انسان با محیط تسهیل یافته و ارتقاء یابد . فناوری اطلاعات و ارتباطات به دلیل توان تحول‌پذیری و توانایی برقراری ارتباط پویا که می‌تواند با دانش‌آموزان داشته باشد ، از نقش مهمی در انتقال اندیشه برخوردار است . درباب تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات درحوزه تعلیم و تربیت دو دیدگاه بود دارد . رویکرد آغاز که به رویکرد اصلاح‌گرا آوازه افسرده ، براین باور است که اثر فناوریهای جدید ( اطلاعات و ارتباطات ) حرف پرورش و پرورش تدریجی بوده و این پدیده باعث می‌شود که آموزش به شیوه سنتی ، عزب به گونه‌ای کارآمدترانجام شود . بعبارت دیگر ICT باعث تسریع اصلاحات در آموزش و پرورش می‌شود . در کنار این رویکرد ، رویکرد تحول‌گرا مطرح است که معتقد به تحول‌زایی ICT باب آموزش و پرورش می‌باشد و بر این اعتقاد است که فناوری اطلاعات و ارتباطات ، ابزارها و حتی خط‌مشی‌ها و اهداف تعلیم و تربیت را به صورت اساسی تغییر داده و دگرگون می‌کند . این نوشته اهتمام دارد با بیان پرتره فناوری اطلاعات و ارتباطات باب حوزه تعلیم و تربیت ، به بررسی تاثیر این پدیده حرف روی برنامه درسی بپردازد . برنامه درسی را می‌توان دستور کار آموزش دانست بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی فواید فراوانی به همراه دارد . از جمله اینکه امکان بهره‌گیری از یک برنامه درسی تلفیقی را برای معلم و دانش‌آموزان فراهم می‌آورد . این نوع برنامه درسی ، بیش از آنکه بخواهد دانش معینی را به دانش‌آموزان القاء کند ، زمینه‌ای را فراهم می‌کند که از طریق ثانیه امکان شکوفایی قابلیتهای فردی دانش‌آموزان و انبساط تجربه‌های فردی و مستقل آنها افزایش می‌یابد . باب این رابطه به سمت تاثیرات دیگری می‌توان اشاره کرد که در مقاله به آنها پرداخته شده است .
کلید واژه‌ها :
ICT ، پروگرام درسی ، ICT باب تعلیم و تربیت ، ICT در پروگرام درسی .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.