فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

مقاله پیشگیری ازرفتار های پرخطر


» :: نوشته پیشگیری ازرفتار های پرخطر


فایل دعا "قابل ویرایش واماده پرینت"تعداد صفحه:30

چکیده

رفتارهای آکنده خطر مهمترین آژانس به خطر افتادن اسم جامعه و به سمت خصوص نوجوانان هستند. امروزه شیوع رفتارهای پرخطر بخصوص در نوجوانان و جوانان به سمت یکی از مهمترین و بسیط ترین دل نگرانیهای جوامع بشری تبدیل شده است. علیرغم فعالیتهای پیگیرانه سه دهه گذشته رفتارهای مخاطره آمیز در سطح جهان دارای رشد تصاعدی بوده است. هزینه پزشکی و مراقبتی آن رو به سمت افزایش است. حال آنکه پیشگیری، عزب راه تطبیق تشخیص داده شده است. تغییر رفتارهای آدم مستلزم آگاهی و آگاهی آنهاست.

اگر با دید دقیق تمام مرحله‌ها تعیش هر انسان را امعان کنیم، باده بینیم که نوجوانی یکی از سخت ترین، پر تلاطم ترین و پر فشارترین و در چشم حال یکی از مراحل شکرین زندگی هر انسانی است، چرا که در این مرحله است که فرد برای آغازین بار با مسائل و رفتارها و فرضیه هایی در ذهن، آشنا می شود که شاید در ابداً یک از مراحل پیش و بعد از این دوره با آنها آشنا نبوده است.. (احدی، جمهری ؛1378).

نوجوانی را سنی احساساتی در ایجاد و انبساط رفتارهای مقابله ای و پتواز به نیازهای محیطی می دانند. در این دوره، نوجوان به سمت واسطه تغییرات برق‌آسا قیزیکی، روانشناختی، اجتماعی، فرهنگی و شناختی با انبوهی از مشکلات مغایر اسم دوست است. نوجوان برای این که بتواند خود و جا خویش را در جامعه و خانواده ثابت کند و برای خود نقش و پایگاهی داشته باشد امکان‌پذیر است به سمت رفتار های مخرب و آکنده بیم روی بیاورد.

در مقاله حاضر آهنگ داریم به سمت بحث جلوگیری از رفتار های پرخطر باب نواجوانان بپردازیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.