فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

تسهیلات خطوط ریلی برای مسافران ناتوان


» :: تسهیلات خطوط ریلی برای مسافران ناتوان

«قبل از هر چیز بایست است بدانیم که غرض از یک مسافر ناتوان چیست؟»

واژه مسافر ناتوان باب برگیرنده تمام افرادی است که بنابر دلایل جسمی و یا شرایط مغزی و روانی نمی توان مثل سایر مسافران حرف آنها رفتار کرد. به همین دلیل کلمه فوق نه عزب شامل بیمارانی که خوابیده سفر می کنند می باشد، بلکه هر نوع سفرکننده بیمار و ناتوان موقت نیز که باب صندلیهای معمولی سفر می کنند (همچون افرادی که دچار شکستگی در یکی از اعضای پیکر هستند و افراد پیر و ) و همچنین نابینایان و ناشنوایان و سایر ناتوانان دائمی را در بر می گیرد.

به عبارت دیگر میلیونها سفرکننده فی‌نفسه قطار و اکثر آنهایی که ممکن است در شرایط عادی، نیاز به مراقبتهای پزشکی نداشته باشند ولی در حالت سفر کم و بیش احتیاج به کمک دارند، باب ردیف افراد ناتوان قرار می گیرند.

درجات مختلف ناتوانی جسمی این قبیل افراد، مسائل و برنامه ریزی های متفاوتی را برای شرکتهای آبستنی و شیرینی ایجاب می کند. یک سفرکننده تندرست فقط احتیاج دارد که به اندرون قطار هدایت شود و باب مقصد نیز به ایستگاه راهنمایی شود. اما برای افراد ناتوان، بخصوص معلولین جسمی-حرکتی نیاز به تجهیزات و امکانات ویژه ای است که این افراد را قادر سازد حرف به سمت داخل سالن مسافری منتقل شوند.

بعضی از مردم بیش از یک ناتوانی دارند و همه آنها به اندازه کافی واضح نیست که استعمال از ویلچر و عصای سفید را ایجاب کند. مسلماً سن و ناتوانی اسم هم‌معنی نیستند ولی بین آنها ارتباط قوی برقرار است. دو سوم افراد بی‌حال پیر هستند:

4600000 آدم مشکل راه رفتن دارند. 800000 نفر آنها از ویلچر استعمال می کنند.

ایستگاههای شلوغ و نیاز به جارو کردن از یک روی به سطح دیگر، مشکلات خاص خودش را برای افرادی که نمی توانند سریع راه بروند یا ابداً نمی توانند راه بروند را بوجود می آورد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.