فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

تاریخچه و ریشه بازی بَدمینتون


» :: تاریخچه و ریشه بازی بَدمینتون

تاریخچه و ریشه لعب بَدمینتون (به انگلیسی: Badminton) امروزی از کشور هندوستان آغاز شده‌است، از بازی که آنها به سمت نام Poona انجام می‌دادند. این بازی که رقابتی زیبا بود توسط افسران ارتش انگلیس، ازهندوستان به کشورشان جابجایی داده شد.

باب سده پنجم در چین بازی به نام ( Ti jian zi) وجود داشت که باب آن به توپی باب هوا ضربه می‌زدند. باب حدود سال ۱۶۰۰ مردم در اروپا لعب به نام« jeu de Volant» را حرف استعمال از یک راکت انجام می‌دادند. زمانی که افسران انگلیسی در هندوستان مستقر شدند با بازی Poona آشنا شدند و خیلی پگاه از آن یک رقابت ورزشی ساخته شد و آنها در آغاز سال ۱۸۷۰ آن را دوست با وسایل و تجهیزات لازم به کشورشان معرفی کردند.

یک «دوک انگلیسی» رسمی این لعب را به انگلستان معرفی کرد. باب واحد زمان ( ۱۸۷۳، بابرگزاری یک مهمانی درمحل زندگی خود ( Badminton) انتظام برگزاری لعب «پونا» را داد و این بازی از همانجا توجه سایرین را جلب کرد ومیان اشکوبه مرفه جامعه انگلیس آشنا شد و از آنجا گسترش یافت. آنها بازی اخیر را به نام محل زندگی دوک «بدمینتون» نامیدند. (پونای کودکان برزن و خیابان هندوستان به طبقه مرفه جامعه انگلستان رسید و نامش تغییر آشکار کرد!)

بدمینتون

بدمینتون قانونمند آغازین بار قوانین این بازی درسال ۱۸۷۷ نوشته شد و طی چند واحد زمان ( چهره زمین بازی تغییراتی کرد تا اینکه در سال ۱۹۰۱ ارض عرفی بدمینتون به شکل مستطیل فعلی تثبیت شد. باشگاه‌های ورزشی بدمینتون کم اقل در سرتاسر انگلستان آغاز به کار کردند. تا واحد زمان ( ۱۸۹۳ این لعب تا اندازه‌ای ارتقا کرد که ۱۴ انجمن برای ساختن یک اتحادیه به هم ملحق شدند. (سپس وقتی کشورهای بیشتری فدراسیون‌های خود را راه اندازی کرد این نام به «انجمن بدمینتون انگلستان استحاله پیدا کرد»). باب ثانیه زمان این انجمن یا اتحادیه قوانین مشخص و معینی را برای این بازی‌ها تالیف و آغازین و با ارزش ترین مسابقات بدمینتون که در خود انگلیس و آشکار ورزشکاران آنجا حیات را برگزار می‌کرد. حرف گسترش این ورزش باب میان سایر کشورها، نیاز به سمت وجود تشکیلات آشکار المللی برای این ورزش حس شد. فدراسیون جهانی بدمینتون (IBF) در سال ۱۹۳۴ تأسیس شد و درحال حاضر اداره مرکزی آن در (کنت) انگلستان است. این ۹کشور نیز آغازین بانیان و اعضای این اتحادیه به شمار می‌روند: کانادا، دانمارک، انگلستان، فرانسه، ایرلند، هلند، نیوزیلند، اسکاتلند، ولز. امروزه در IBFبیش از ۱۵۰ کشور عضویت دارند.

بازی کودکانه: لعب «پونا» از بازی‌های کودکانه دیگری ابتدا شد. آن بازی‌ها برپایه مدت زمان ضربه زدن هرگروه بر چیز ءای، بدون برخورد ثانیه به سمت زمین، توسط اسبابی شبیه چوگان یا شیئی پارو شکل انجام می‌شد. این لعب مشارکتی و نه رقابتی، در اصل بدون وجود تور انجام می‌شد، و توپ مورد استفاده را «پرنده» می‌نامیدند چون بیشتر مواقع از آکنده ساخته شده بود.

فدراسیون بین المللی بدمینتون در ۱۹۳۴ با حضور ۹ فدراسیون تأسیس شد.

یک لعب ساده اما جذاب تقریباً هر شخصی می‌تواند به کمک یک راکت سبک وزن بدمینتون و ضربه زدن به توپی از روی تور از این بازی لذت بخش استفاده کند. چرا که این لعب از بهر مبتدیان بسیار ساده‌است. این بازی باب جمع‌های خانوادگی، مهمانی‌ها و... درسرتاسر دنیا پرداخته می‌شود. اما نباید فراموش کرد که برق‌آسا ترین بازی اجرا شده با راکت است. یک زدن قید به توپ باعث می‌شود که توپ با سرعت تقریبی ۳۰۰ کیلومتر باب گاهنما حرکت کند و در سطوح حرفه‌ای و بالای آن نیاز به سرعت، عکس العمل، استراتژی و قدرت بابرکت بازیکن دارد. چرا که بازیکن سرآمد این هم‌چشمی حتی تا ۲ کیلومتر را خلال یک مسابقه در ارض می‌دود و به این طرف و آن طرف می‌زند! رقابت‌ها و مسابقات بیشتری در کشورهای جوراجور دنیا، با الهام از آنچه باب انگلستان شکل گرفت، راه اندازی شد جام "Thomas" یکی از این رقابتها بود که نخست وارد این پهنه شد. «جورج توماس» یک تنیسور انگلیسی حیات که به سوی بدمینتون کشیده شد و باب ۹۰ مسابقه عنوان کسب کرد (طی ۲۴ سال). او همچنین آغازین رئیس فدراسیون جهانی بدمینتون بود. درسال ۱۹۴۹ جام توماس به سمت آغاز مسابقه جهانی بدمینتون مردان (مانند جام Devis در تنیس) معرفی شد. باب سال ۱۹۵۶ نیز رقابت‌های پیاله " UBER" برای زنان خلق شد. «Betty uber» انگلیسی یک بازیکن سرآمد در بدمینتون دونفره اجر ثانیه را اهدا کرد. در ابتدا این مسابقات تمام ۳ سال یکبار انجام می‌شد. امروزه بازیکنان سرآمد این بند ورزشی برای جوایز مالی حرف هم باب سرتاسر دنیا رقابت می‌کنند. آسیا و بدمینتون اگرچه بدمینتون در انگلستان زاده شد لیک آسیایی‌ها بدمینتون را از آن خودکردند. چین و اندونزی دو کشوری هستند که مقتدرانه درمسابقات بین المللی این بند شرکت می‌کنند و مسابقات این بند مردم زیادی را متوجه خود می‌کند. این تاخت ارض مجموعاً بطور اعجاب انگیزی تاکنون ۷۰ درصد از مسابقه‌ها IBF را برنده شده‌اند و در ۲۳ آزمایش (جام توماس) همواره آسیایی‌ها بران بوده‌اند. باب جام UBER نیز آخری ۱۵ عنوان برتر آفاق را آسیایی‌ها از آن خود کرده‌اند. و از میان ۶۱ مدال اهدا شده درمسابقات المپیک این بند آسیایی‌ها ۵۴ عدد آن را تصاحب کرده اند! بعد از آسیایی‌ها، ورزشکاران اسکاندیناوی، بدمینتون را با قدرت و سرعت خوبی لعب می‌کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.