فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی فرهنگ سازمانی


» :: آخر نامه کارشناسی ارشد مدیریت منبع‌ها انسانی فرهنگ سازمانی

بررسی دائره‌المعارف سازمانی حاکم و آشنایی و شناخت ویژگی‌های اصلی آن - تحقیق و بازجست  کارشناسی بزرگ مدیریت بسط منبع‌ها انسانی  

فرمت فایل حقیقی پایان نامه   :  doc 

حجم فایل    :  184 KB 

تعداد کل صفحات :  106 برگ

این تحقیق و پژوهش جهت ارائه باب مقطع کارشناسی بزرگ مدیریت تدوین گردیده است . و شامل قلوه گفتگوها مورد نیاز پایان جریده ارشد این رشته می باشد. نمونه های مشابه این عنوان با ارز های بسیار زبرین در اینترنت به فروش باده رسد. فروشگاه ما این پایان نامه را با قیمت ناچیزی جانب استعمال دانشجویان عزیز در رابطه با منبع اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهند. حق مالکیت باطنی این ایز مربوط به نگارنده است. و فقط جهت استعمال از منبع‌ها اطلاعاتی و بالابردن سطح علمی شما در این سکوی پرتاب موشک ارائه گردیده است .

 

 

جوهره تحقیق و پژوهش

با بررسی روند تدریجی و تکاملی مدیریت امور کارکنان و اداره انسانی در دهه‌های 1970و1980م به سمت نگرشی برخورد می‌نمائیم که باب فرهنگ را به آغاز عنصر اصلی در مباحث مدیریت منابع انسانی مطرح نمودند.

تدقیق به فرهنگ سازمانی به طور نسبی توسط متخصصان رفتار سازمانی مطرح شد، لیک بستر اصلی آنرا باید در مطالعات تجربی سازمان یافت.

یکی از این نوع کارها، ارائه کتاب هنر مدیریت ژاپنی توسط پاسکال و آتوس می‌باشد. این مطالعه به پوشیده موفقیت ژاپنی‌ها بر مبنای خلق فرهنگ سازمانی قدرتمند که بین کارکنان، مدیران، و کارکنان به تعامل تأکید داشته و ناشی از علایق مشترک باب کسب کمال سازمانی می‌باشد، اشاره دارد.

مطالعه دیگر کتاب باب جستجوی کمال «پیترز و واترمن» می باشد. آنان به این نتیجه رسیدند که رهبر نه تنها جنبه های بسوده و منطقی سازمان نظیر قالب و فن‌آوری را ایجاد می‌کند بلکه باید خالق ایدئولوژی‌ها، عقاید، زبان، مراسم و شعائر باشد (سید جوادین، 1381، ص60-61). اهمیت فرهنگ تابد آنجاست که عنوان می‌کنند موفقیت هر ادا و رفتاری باب سازمان بسته به همسویی ثانیه حرف هنجارهای فرهنگی دارد، در غیر اینصورت محکوم به شکست است، در صورت عدم تطابق  و سستی فرهنگ بایستی به سمت تغییر ارزش‌های ثانیه همت گمارد. (ممی‌زاده، 1375، ص74)

این تحقیق بر آن است که حرف بررسی فرهنگ سازمانی حاکم و شناسایی و شناخت ویژگی های اصلی ثانیه توجه مدیران را به بخش مهمی از اداره که حاوی جنبه های غیررسمی سازمان می‌باشدجلب نماید تا در برنامه ریزی ها و دائره موثر و کارای سازمان از این آخشیج مهم و حیاتی غفلت نشود.

 

سیاهه تحقیق و پژوهش

فهرست مطالب

فهرست مطلب‌ها

عنوان                                                                                                                      صفحه           

 جوهره ..........................................................................

 فصل اول: کلیات تحقیق

 1-1 مقدمه .............................................................    2

2-1 آغاز تحقیق  ......................................................................     3

3-1 بیان مسئله تحقیق ..........................................................            3

4-1 اهمیت و ضرورت تحقیق .....................................................         4

5-1 اهداف تحقیق .................................................................         5

6-1 سؤالات تحقیق ................................................................         6

7-1 متغیرهای عملیاتی تحقیق ....................................................       7

8-1 تشریح عملیاتی واژه‌ها و مفاهیم  ...........................................        9

9-1 ارض تحقیق  ................................................................        10

فصل دوم: اصول نظری و پیشینه تحقیق

 1-2 مقدمه .........................................................   12

2-2 مفاهیم فرهنگ و فرهنگ سازمانی ......................................     13

3-2 عناصر و مؤلفه‌های دائره‌المعارف سازمانی  ....................................      15

4-2 نحوه شکل‌گیری فرهنگ‌ها ..............................................      16

1-4-2 بنیان‌گذاران اداره  .................................................    17

5-2 ابعاد صفت دائره‌المعارف  .....................................................    17

6-2 عناصر اساسی فرهنگ سازمانی ........................................    19

7-2 راه‌های شناسایی فرهنگ سازمانی ...................................     21

8-2 تکوین دائره‌المعارف سازمانی   ...............................................     23

9-2 انواع فرهنگ سازمانی (تقسیم‌بندی‌های باب فرهنگ سازمانی )    24

1-9-2 فرهنگ حاکم و خرده دائره‌المعارف  ....................................     24

2-9-2 دائره‌المعارف قوی و بی‌حال  ............................................      26

3-9-2 فرهنگ‌های مثبت و منفی .......................................       27

10-2 استراتژی و دائره‌المعارف  ..............................................        30

1-10-2 فرهنگ انعطاف‌پذیری .......................................        31

2-10-2 فرهنگ مأموریتی ............................................       32

3-10-2 فرهنگ مشارکتی ............................................      32

4-10-2 فرهنگ بوروکراتیک ........................................      33

11-2 الگوهای اساسی تاویل فرهنگ سازمانی  ....................    34

1-11-2 مدل پارسونز ................................................    34

2-12-2 چارچوب اوشی ..............................................    34

3-13-2 شیوه پیترز و واترمن .....................................    35

14-2مدیریت دائره‌المعارف سازمان  ....................................      35

15-2 تأثیر دائره‌المعارف حرف عملکرد و اثربخشی سازمان .............     38

16-2 ارتباط دائره‌المعارف سازمانی با توانایی‌های مدیریت ..........     39

17-2 تأثیر فرهنگ حرف ساختار تشکیلاتی  .........................     40

18-2 تأثیر فرهنگ سازمانی بر وظایف مدیریت ..............     41

19-2 دائره‌المعارف سازمانی و توسعه سازمانی          OD ..............    43

20-2 خلاصه‌ای از تحقیق مشابه اجرا شده در بستگی تقریباً نزدیک حرف موضوع   43

فصل سوم: طرح تحقیق

 1-3 مقدمه ......................................         46

2-3 نوع روش تحقیق .........................................       46

3-3 جامعه آماری ..............................................       46

4-3 حجم الگو آماری  .......................................       47

5-3 چونی تدوین پرسش‌نامه  ..........................       47

6-3 روائی و پایائی پرسش‌نامه ..........................        50

1-6-3 روائی ..............................................        50

2-6-3 پایائی ..............................................        50

1-2-6-3 پایائی سوالات مربوط به اسم شاخص فرهنگ سازمانی   50

2-2-6-3 پایائی سوالات مرتبط به سمت سنجش جو سازمانی .....  51

3-2-6-3 پایائی سوالات مربوط به سنجش آزمون آگاهی تشکیلاتی  ........... 52

4-2-6-3 پایائی سوالات مربوط به سمت سنجش آزمون سنجش توان مدیران  ............53

7-3 شیوه تالیف داده‌ها  ............................................. 54

8- 3 روش تجزیه و تحلیل داده ‌ها ...........................   54

دوران چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها

 1-4 افراز و تحلیل توصیفی اطلاعات پرسش‌نامه ........... 56

1-1-4 توزیع فراوانی جنسیت کارکنان مورد خواندن  .............. 56

2-1-4 پخش فراوانی تحصیلات کارکنان مورد مطالعه .......... 57

3-1-4 پخش فراوانی بند تحصیلی کارکنان مورد مطالعه      58

4-1-4 توزیع فراوانی پست سازمانی کارکنان مناسبت مطالعه  59

5-1-4 توزیع فراوانی سنخ بخش شغلی کارکنان مورد مطالعه .60

6-1-4 پخش ارزانی وضعیت استخدام کارکنان مورد خواندن  ...61

7-1-4 توزیع ارزانی رده سنی کارکنان مورد مطالعه ................62

8-1-4 توزیع ارزانی سابقه پرستش کارکنان مورد خواندن  ..........63

2-4 تجزیه و تجزیه استنباطی پرسشنامه  ..................64

1-2-4 توزیع افتراق ماهیت سازمانی  .................64

2-2-4 توزیع پراکندگی پذیرفتاری گروهی  ......................65

3-2-4 پخش پراکندگی ترغیب و ثبات نظام اجتماعی .........66

4-2-4 پخش پراکندگی شاخص جهت‌دهی به رفتار اجتماعی  .......

5-2-4 توزیع پراکندگی شاخص ساختار کار .........68

6-2-4 پخش پراکندگی شاخص مسئولیت‌پذیری  ...............69

7-2-4 توزیع پراکندگی شاخص اعطای پاداش‌ها و انتظام ترفیع  ................70

8-2-4 توزیع پراکندگی شاخصه ریسک یا خطرپذیری  .................71

9-2-4


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.