مقدمه:
خوردگی را تخریب یا تبهکار صیرورت یک ماده در اثر واکنش با محیطی که در آن قرار دارد تعریف می کنند.
خطوط لوله باب سراسر جهان به سمت عنوان حمل کننده های گازها و مایعات در ساخت های طولانی از منبع تا محل مصرف نهایی نقش بسیار مهمی را بازی می کنند.
به طور عمومی دادهها باب مورد شما و خطوط لوله که به طور پیوسته در سرویس هستند. به سمت عنوان بهر عمده ای از سیستم حمل و نقل بدین صورت است:
خطوط استوانه در سرویس مدفون زیر خاک به چرخه از دید هستند به استثناء شهرها، ایستگاه های پمپاژ یا فشار و ترمینال ها.
در اسم حاضر حدود Km 460000 خطوط لوله آبستنی معمولی در حدود 46% قید نفت صفت و محصولات پالایش را حمل و نقل می کنند در ایالت متحده در 1984 بیش از Km 6 10 × 106 خطوط لوله دندان طبیعی در سرویس وجود داشت. حدود 25% کل سوریس های بین ایالتی باب حدود Km 280000 بودند که آبستنی می کردند مایعات را.
سوریس های بین ایالتی در ایالاتی متحده گسترش پیدا کرد برای ایجاد مایل های بیشتری از خطوط لوله باب 1986 و Km 9800 از خطوط گاز طبیعی ساخته شده و Km 5740 برای الفبا لوله نفت خام و Km 2660 از خط استوانه برای محصولات پالایش نیز ساخته شد.
حرف این شبکه پهن بدون تغییر خط لوله به کار رفته برای استفاده در حمل منابع طبیعی و محصولات نهایی به سمت مکان هایی که آنها مورد استفاده قرار می گیرند. آشکار می گردد که نگهداری آنها باب سرویس بوسیله جلوگیری از خوردگی تکنیکی است و بطور اقتصادی با فایده می باشد.
کنترل خوردگی خطوط لوله در سراسر آفاق انجام می شود به دلایل زیاد به وسیله استفاده از حفاظت کاتدی همراه حرف یک پوشش دی الکتریک مناسب. سیستم حفاظت کاتدی با استعمال از جریان محافظ در سطح بیرونی لوله محلی که باب معرض خاک مجاور در ناپیوستگی های سیستم پوشش رسم دارد از لوله احتراس می کند. سیستم پوشش به کار می جدول برای کاهش میزان مجموعه زیاد جریان محافظ مورد نیاز در طول عمر عملیاتی لوله.
بخش کنترل خوردگی در فاز طراحی الفبا لوله باید شروع شود و ادامه یابد همراه با راه اندازی و قید حیات اقتصادی لوله.
این نوشته به طور خلاصه انواع خوردگی ها و روش های جلوگیری را به سمت طور عمومی ابتدا بررسی می کند و آنگاه به سمت طور اختصاصی خوردگی خط لوله حمل نفت و گاز را بررسی و در نهایت یک مورد عملی از پروژه های خوردگی استوانه های نفت صفت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.