فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

دانلود پایان نامه بررسی تاثیر افشای مسئولیت اجتماعی از دیدگاه کارآفرینان (فایل Wordورد و با قابلیت ویرایش)تعداد صفحات 85


» :: دانلود پایان نامه امعان اثر افشای مسئولیت اجتماعی از دیدگاه کارآفرینان (فایل Wordورد و با قابلیت ویرایش)تعداد صفحات 85

زمینه: این تحقیق در صدد بوده است که افشای تکلیف اجتماعی را از 5 بعد محیط زیست، انرژی، منبع‌ها انسانی مشارکت اجتماعی و مشتری مداری از دیدگاه کارآفرینان خواندن کرده و نحوه ی تاثیر گذاری آن را امعان نماید.

آیین کار: حرف توجه به ماهیت پژوهش، روش تحقیق، توصیفی، و بعد از نحوه ی تالیف داده ها، از نوع پیمایشی است برای تجمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده و الگو گیری به روش تصادفی انجام گرفته است. از بهر پاسخ به سوالات مورد بحث شده، 30 نفر از کارآفرینان به سمت عنوان حجم نمونه انتخاب شده اند.

یافته ها: نتایج تحقیق آرم می دهد که بین ابهت ابعاد مسئولیت اجتماعی از چشم‌انداز کارآفرینان رابطه ی معناداری وجود دارد لیک فقط یکی از این ابعاد در نظر افسرده شده (مشارکت اجتماعی) به سمت دلیل سطح معنادار پایین رد گردیده است. ولی در کل این مسئله یعنی افشای مسئولیت اجتماعی از چشم‌انداز کارآفرینان باب سازمان ها و شرکت ها دارای اهمیت می باشد.

پاداش گیری: افشای تکلیف مدنی شرکت ها دارای اهمیت زیادی بوده و با کنترل و برنامه ریزی دقیق کارآفرینان و تدقیق به آن می تواند بر سوددهی سازمان ها ایز گذاشته و این پیشه را باید با از بین بردن چالش ها و بهترین روش های مدیریتی حل کرد.

در چند سال گذشته به دلیل فشارهای اجتماعی، فرهنگی و رقابتی، میزان علاقه ی اداره ها به کارآفرینی سازمانی افزایش یافته است. یکی از ارزانترین ابزارها برای رشد و توسعه ی احراز و پیشه کارآفرینی است، که احتمالا بهترین نتیجه و بیشترین آزمودگی را دارد. برای داشتن یک کسب و پیشه موفق، به چیزی بیش از ایده و فکر خوب نیاز است. پرورش افراد کارآفرین در درون سازمان بایسته فراهم آوردن بستری مناسب و ابلاغ روحیه ی کارآفرینی است. روحیه ی کارآفرینی می تواند امتیاز رقابتی بسیار ارزشمندی باشد. به سمت ویژه از بهر شرکت های بزرگ که از منابع انسانی توانمندی بهره‌مند بوده و توانایی تشویق و گشترش ثانیه را در سازمان دارند. گسترش این روحیه در اداره مستلزم آن است که سازمان ها، استقلال و آزادی بایست را به کارآفرینان واگذار کنند. عوامل مختلفی نظیر شرایط فرهنگی و محیطی، امامت و روابط انسانی می تواد بر کار آفرینی سازمان تاثیر گذار باشند. (احمدی و درویش،  )

تغییرات وسیعی که امروزه در حوزه ی اقتصاد و تجا رت روی داده است کشیده به ظهور مباحث جدیدی در اساس اخلاق کسب و کار شده است. هر قید که اخلاق و تدقیق به سمت آن در حوزه ی کسب و کار در گذشته های دور نیز مورد توجه بوده ولیکن امروزه ابهت آن از آگاهی مشتری باعث شده که شرکت ها و کارآفرینان نیز به طور روزافزونی به این مبحث اخیر و اما مهم توجه داشته باشند. (اردکانی و همکاران).

1-2- بیان مسئله

تحقیق حاضر باب پی امعان افشای عوامل مختلف اخلاق و مسئولیت اجتماعی بسان محیط زیست، انرژی و غیره باده باشد. (میرکمالی، 1382: 2-201).

همچنین بررسی افشای مسئولیت اجتماعی از 5 بعد انرژی، اسم زیست، منبع‌ها انسانی، محصولات و انبازی اجتماعی از دیدگاه کارآفرینان می باشد.

خصلت و تکلیف اجتماعی که باید آن را بایدها و نبایدهای ارزشی فلسفی و ملاک و معیار سنجش درستی و نادرستی رفتار بابا نسبت به خود، دیگران و جامعه تعریف کرد از مباحثی است که باب دو
دهه ی آخری مورد توجه دانشمندان و علمی مدیریت در آفاق قرار گرفته است و مقالات و تذکره های زیادی در این رابطه به سمت رشته ی تحریردر آمده است. این تحول فکری که ابتدا در مدیریتهای بازرگانی و صنعتی پدیدار شد، در سال های آخری هم در مدیریت آموزشی ایضاً مورد عنایت قرار افسرده است.
(میرکمالی، 1375: 20).

از این رو این تحقیق باب پی دستیابی به سمت این مطلب است که موضوع افشای تکلیف مدنی شرکت ها را مطالعه کرده و نحوه ی اثرگذاری آن را از دیدگاه کارآفرینان بررسی نماید.

1-3- اهمیت بازجست

مدیران کارتل ها از جهات مختلف با مسئله ی خصلت و مسئولیت اجتماعی سر و کار دارند. تصمیمات روزمره ی مدیران مانند تقسیم کار و سازماندهی، استفاده از فناوری، تشویق و تنبیه بر افکار، قضاوت درباره ی افراد و ... می تواند اثر صفت یا منفی بر رفتار کارکنان گذارد. اهداف، سیاست ها و برنامه بلندقامت مدت اداره های آموزشی از قبیل فراهم اجرا کردن بسترهای مناسب و مساوی برای استفاده از فرصت های تحصیلی و ابداع روح تفکر و تحقیق در افراد از بعد منابع انسانی رابطه ی تنگاتنگی با بهسازی جامعه دارد. به سمت همین دلیل، تصمیمات و پروگرام ها در لحظه ی تشکیل مستلزم در نظر داشتن ملاحظات زیادی است که در صورت عدم احترام منجر به فاجعه های انسانی در ابعاد فردی و بازهم اجتماعی باده شود. (دوبرین و آیرلند، 1989: 6).

در این رویکرد مدیران علاوه بر آنکه باید منابع و ادرار سازمان خود را تامین کنند، باید به عنوان یک امر اخلاقی در جاده صفت رفاه، آسایش، نیازها و علایق مردم جامعهنیز مشارکت داشته باشند. از جانب دیگر نباید تصمیمات و رفتارهای مدیریتی منجر به رسیده کردن آسیب و زیان به جامعه و افراد شود. به طور مثال، اگر مدیریت تحصیلی نتواند برنامه های آموزش نیروی انسانی را بر اساس نیازهای جامعه طراحی کند، سبب بیکاری، افنا نیروها و هدر دادن سرمایه های ملی می شود. باب این صورت مدیر به تکلیف اجتماعی خود عمل نکرده است. (مدرسی، 1375: 17-16).

بنابراین این تحقیق بر آن است تا مفاهیمی چون اخلاق و مسئولیت اجتماعی را معرفی کند و ضرورت و اهمیت را با آرم دادن بعضی مصادیق آشکار سازد.

مطالعات انجام شده در این اساس کمتر بهاین سوژه توجه کرده اند که محتوای اطلاعاتی افشای مسئولیت اجتماعی باده تواند توفیق یا عدم موفقیت کسب و پیشه تاثیر گذار باشد.

 1-4- اهداف پژوهش

اهداف این تحقیق را باده استطاعت بر دو دسته ی کلی اهداف علمی و کاربردی انشعاب نمود:

الف) اهداف علمی: هدف حقیقی این تحقیق بررسی تاثیر افشای تکلیف اجتماعی از دیدگاه کارآفرینان می باشد.

ب) اهداف کاربردی: اهداف کاربردی تحقیق حاضر عبارتند از:

1) عرضه راهکارهای مناسب به مدیران شرکت ها باب جهت اتخاذ تصمیمات مربوط به افشای اجتماعی کارآفرینان.

2) پیشنهاد به مدیران و کارآفرینان در جانب تسهیل آهنگ گیری برای انجام بهتر مسئولیت اجتماعی. 

فرمت فایل :Word ورد

اندازه صفحات:  85 صفحه


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.