فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد عمران بررسی نقش اطلاعات مربوط به ایمنی در طراحی جاده ها


» :: دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد عمران امعان نقش داده‌ها مربوط به ایمنی در طراحی جاده ها

آغاز پایان نامه:  امعان نقش داده‌ها مربوط به ایمنی در طراحی جاده ها

فهرست مطلب‌ها این پایان جریده که در قالب فایل pdf و در 229 برگ تقدیم حضورتان باده گردد به شرح زیر است:

چکیده 
 
مقدمه 
 
فصل اول: تعریف مسئله
1-1) تعریف کلی مسئله 
2-1) نیاز به مطالعه در مناسبت مسئله 
1-2-1) افزایش ایمنی در حمل و نقل جاده ای 
2-2-1) نسبت به استفاده به سمت هزینه بالا 
3-2-1) کاهش زمانهای تأخیر ناشی از تصادف انسان و کالا 
3-1) اهداف و فرضیات 
4-1) دامنه اثر مسئله در جامعه علمی و اجتماع 
5-1) محدودیت ها و چهارچوب پروژه
 
فصل دوم: کاوش باب متون
1-2) طبقه بندی و مقدمه 
2-2) بررسی مقاله‌ها
1-2-2) الگوریتم پیش بینی تصادفات 
2-2-2) پرتره داده‌ها مربوط به ایمنی در طراحی جاده ها از دیدگاه (NCHRP)
3-2-2) اقدامات اصلاحی کم هزینه جهت بالا بردن سطح ایمنی جاده ها 
4-2-2) ایمنی جاد های تا سال 
5-2-2) فاکتورهای تعدیل تصادفات 
6-2-2) فاکتورهای کلیدی طراحی برای داشتن اتوبان های ایمن خیس
7-2-2) سیستم ها و نوآوری های موفق باب زمینه ثبت تصادفات 
8-2-2) شناسایی نظام مند مناطق اتفاق خیز (Iowa State DOT)
9-2-2) ارتباط بین طراحی هندسی و ایمنی 
10-2-2) شناسایی عوامل مؤثر در بالابردن درصد تصادفات
11-2-2) تأثیر طراحی مقطع‌ها عرضی حرف روی ایمنی (HSIS)
3-2) بررسی تزها و برنامه ها
1-3-2) عوامل مؤثر در ایمنی راه ها در تشخیص نقاط تصاد فخیز 
2-3-2) بررسی اثرات طرح هندسی بر تصادفات جاده های اصلی استان ایلام
3-3-2) نقش پارامترهای طرح هندسی راه در ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای
4-3-2) اثر طرح هندسی بر میزان تصادفات
4-2) بررسی کتاب ها
1-4-2) تصادفات جاده ای در ایران 
2-4-2) کتاب آزادراه های آمریکا 
3-4-2) آئین نامه ایران باب مورد طرح هندسی
4-4-2) اجزاء بااهمیت باب ایمنی راه 
5-4-2) راهنمای ایمنی راه
6-4-2) AASHTO
7-4-2) دستورالعمل بازرسی ایمنی راه 
8-4-2) راهنمای ممیزی ایمنی راه 
5-2) بررسی کنفرانس ها
1-5-2) نقش محیط راه در ایمنی موتورسیکلت
2-5-2) بررسی کاربرد ضرایب تعدیل تصادف در تعیین تأثیر ویژگیها هندسی مسیر بر میزان تصادفات جاده ای
3-5-2) آیین‌نامه شناسایی و اصلاح مقاطع تصادف خیر
6-2) بررسی آمار و اطلاعات پلیس راهور
7-2) نتیجه گیری
 
فصل سوم: روش تحقیق 
1-3) موضوعات موردبحث در رساله 
1-1-3) بدست آوردن فاکتورها و المانهای مؤثر راه در زمینه ایمنی
2-1-3) بدست آوردن وزن و تأثیر هریک از المانهای مؤثر راه در زمینه ایمنی 
2-3) روش تحقیق
3-3) روابط ریاضی 
4-3) نرم افزار مورد استفاده 
 
فصل چهارم: جمع آوری اطلاعات 
1-4) مقدمه 
2-4) مباحث موردنظر 
1-2-4) فاکتورها و المانهای مؤثر راه باب زمینه ایمنی
2-2-4) وزن دهی و تأثیر المانهای مؤثر جاده در زمینه ایمنی
3-2-4) اطلاعات و آمار تصادفات
3-4) مشکلات در جمع آوری اطلاعات 
 
دوران پنجم: تحلیل اطلاعات و آمار تصادفات
1-5) ویژگیها عملکردی راه 
2-5) ویژگیها غیرعملکردی راه
1-2-5) عوامل هندسی سیر
2-2-5) عوامل مؤثر در حاشیه راه 
3-2-5) علامات و خط کشی ها
4-2-5) بافت و شرایط روسازی 
5-2-5) لوازم و تأسیسات جاده 
6-2-5) کنترل و مدیریت ترافیک 
7-2-5) عملکرد ترافیکی
3-5) بررسی‌ها موردی
1-3-5) محور قزوین – رشت
2-3-5) آزاده راه کرج – قزوین 
3-3-5) بررسی آمار تصادفات درون شهری استان تهران
4-5) بررسی آئین جریده طرح هندسی ایران
 
فصل ششم: بررسی پرتره عرض راکب هرو و عرض شانه در ایمنی و محاسبه سود 
1-6) مقدمه 
2-6) مرحله‌ها بررسی و تعیین عرض جاده و عرض شانه بهینه برای انواع راه ها و ADT های مختلف
1-2-6) مشخص کردن محدوده پروژه 
2-2-6) تقسیم برنامه به بهر ها و قطعات متجانس و جداگانه 
3-2-6) تعیین ویژگی های کنترل ترافیکی و طرح هندسی برای تمام سیلاب
4-2-6) تعیین ADT های تمام مقطع
5-2-6) تعیین عرض خط و عرض شانه هر مقطع 
6-2-6) پیشنهاد پهنا مقطع جدید برای عرض راه یا شانه
7-2-6) محاسبه قیمت اضافه پهنا سواره رو و عرض شانه 
8-2-6) احتساب سود به سمت هزینه تعریض خطوط سواره رو و شانه راه
9-2-6) محاسبه سود به هزینه تعریض خطوط سواره رو و دوش راه برای کل پروژه 
3-6) نتیجه گیری
4-6) پیشنهادات
 
پیوست 1: احفاد فاکتور تعدیل تصادفات مربوط به تغییرات عرض راه و پهنا شانه راه و برآورد سود به هزینه آن در اشکال جاده های مختلف و ADT های متفاوت
پیوست 2: اطلاعات ایمنی پیشرفته برای طراحی راه NCHRP
پیوست 3: اقدامات اصلاحی کم هزینه جهت بالا جا به جا کردن سطحی ایمنی راهها
 
مراجع فارسی
مراجع غیرفارسی
 
چکیده انگلیسی


چکیده
اتفاقات جاده ای به سمت یکی از معضلات اساسی حمل و نقل در سطح جهان بدل شده است، حتی در بسیاری از کشورهای پیشرفته این عامل در صدر عوامل مرگ و میر قرار دارد. کشور ما نیز با نزدیک به سمت 28 هزار شهید در سال گذشته، یکی از پرخطرترین کشورهای دنیا در این زمینه می باشد. در کشورهای پیشرفته دنیا، اکثر کارهایی که در زمینه ایمنی انجام می شود پیشگیرانه است، درحالیکه باب کشور ما، اقدامات ایمنی معمولاً واکنشی هستند. در این پایان نامه پشت از الگو مسئله ضمن بررسی ضرورت پرداختن به مسئله، نگاهی به کارهای مشابه انجام پذیرفته شده در سطح دیگر کشورهای دنیا داریم، تا با بهره گیری از تجربیات موفق دیگر کشورهای جهان، زمینه ای برای انجام کارهای پیشگیرانه در ایران فراهم آوریم.
تعیین اجزاء مهم مؤثر در زمینه ایمنی راه از مهمترین سوالات مطروحه در این پایان نامه می باشد، که به ثانیه اداشده م یشود، در ادامه با توجه به روش های انجام شده در دنیا و تکیه بر اطلاعات و آمار تصادفات جاده ای کل ایران و نیزبررسی دقیقتر چند محور و استان از زاویه های مختلف و براساس عوامل متفاوت؛ اجزاء مهم جاده و تأثیر آنها در ایمنی، اولویت بندی شده اند. پس از آن حرف تعیین عرض الفبا و عرض شانه به عنوان مهمترین اجزاء راه به تعیین تأثیر تغییر عرض خط و عرض شانه در پیش بینی تعداد تصادفات در ADT های مختلف می پردازیم. سپس جدال سود به هزینه تمام یک از اقدامات مورد بررسی قرار گرفته است. باب امتداد آئین نامه طرح هندسی راه و کمبودهای آن بررسی شده است.
باب پایان بازهم با ارائه نتیجه گیری پیرامون دست آوردهای مطالعه صورت پذیرفته و بیان نقایصی از آئین نامه طرح هندسی ایران پیشنهاداتی در جهت ارتقاء سطح ایمنی راه ها در کشور ارائه شده است.

مقدمه
بی شک هستی انسان پرتوی از هستی بی انتهای پروردگار است. در کتاب‌الله کریم آمده است: کشتن یا حیات ادا کردن به یک انسان مانند کشتن و حیات دادن به همه مردم است. انبساط شهرها، افزایش تولید خودرو، تعمیم زندگی ماشینی و نهار افزونی ترافیک در شهرها و جاده ها ، درمقابل فواید اقتصادی و رفاهی ناشی از گسترش و سرعت ارتباطات انسان و کالا، متأسفانه برتعداد و شدت تصادفات در کشورهای بسیاری (از جمله کشور ما) افزوده است. آثار کوبنده این تصادفات بر ذهن و جان و مال افراد بشر انکار ناپذیر است. نزدیک به 28 هزار کشته و 276 هزار مجروح باب سال 1386 زنگ خطری برای محققان، دانشگاهیان، مدیران و بطور کلی دس تاندرکاران امر حمل و نقل باب کشور است. اتوبان ها به عنوان شریان حیات کشورها اسم می شوند، به ویژه اینکه موقعیت خاص کشور ما و عدم گستردگی و پوشش کافی شبکه ریلی، هوایی و آبی، زمینه ساز اهمیت حمل و نقل جاده ای و توسعه آن گردیده، به نحوی که در سال های اخیر بیش از 90 % کل بار و بالغ بر 95 % کل مسافر جابجا شده در کشور ما، از طریق جاده صورت پذیرفته است.
باب کشور های پیشرفته دنیا، تحقیقات وسیع و دامنه داری باب دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی راجع به علل وقوع تصادفات و راه حل های پیش بینی و پیشگیری از تصادفات، ارزیابی و محاسبه میزان ضایعات و خسارات ناشی از تصادفات انجام یافته و هنوز هم در حال انجام است که این موضوع
کشیده به سمت کاهش تعداد و شدت تصادفات و به تبع آن باعث کاهش خسارات، کشته ها و مجروحین شده است. باب کشور ما هم به ویژه باب سال های اخیر گام هایی در این زمینه برداشته شده است. این بازجست هم گامی هر چند کوچک در این راه است و اگر باعث جلوگیری از کشته شدن یا مجرو ح صیرورت حتی یک نفر گردد به هدف خود رسیده است.

امیدوارم این پایان جریده برای شما سودمند باشد و بهره کافی را از مطالب ثانیه ببرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.