فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

شرکت نورد و تولید قطعات فولادی


» :: کارتل نورد و تولید قطعات فولادی
شرکت نورد و تولید  قطعات فولادی



بیو گرافی و محصولات تولیدی شرکتنورد و تولید قطعات فولادی          1

تاریخچه قبل از اغتشاش :

کارتل نورد و تولید   قطعات فولادی از اواخر واحد زمان ( 1346 تاسیس شده و بطور رسمی باب تاریخ بیستم مرداد ماه سال هزارو سیصدو چهل و هفت به منظور ردخته اگزما قطعات فولادی آغاز بهکار نموده است . یادآوری می شود که با توجه به سمت تاریخجه شرکت ، می توان آن را به سمت عنوان آغازین کارخانه ریخته گری آهن ایران به حساب آورد. در زمان احداث مشخصات کارتل به رسم زیر است :

-         نام شرکت : شرکت سهامی تولید  قطعات فولادی

-         نوع شرکت : سهامی اختصاصی

-         سوژه شرکت : احداث کارخانجات ذوب آهن و فولاد و فلزات دیگر ، ماشین سازی تولید و ساخت محصولات و لوازم فولادی ، پولاد و غیره .

به منظور تحقق عملی کارتل ، کارخانه ای در محل کیلومتر 17 جاده ازلی کرج باب زمینی بهمساحت 22000متر مربع متشکل از یک سالن ریخته گری و یک بنا اداری احداث می گردد . سطح اولین سالن 1080 متر چهارگوش و سطح زیر بنای ساختمان حقوق‌بگیر 1250 متر مربع بوده است . تالار وساختمان مذکور درحال اسم سالن شماره یک ریخته گری ، و ایضاً بیاض فنی ، آزمایشگاه و آشپزخانه فعلی را تشکیل می دهند .

 

ریخته گری دستی :

کارگاه تولید خود را در تالار ریخته گری با یک کوره دوار ، یک کوره کوپل و هشت عدد آتشگاه زمینی حل چدن آغاز نمود و قصد احداپ کنندگان آن پدیدآوری   قطعات چدنی چکش پست حاوی انواع اتصالات لوله های آب و قطعات اضافی اتومبیل به ظرفیت تولید سالیانه 700 تن بوده است .

وضعیت پرسنل باب آن تاریخچه و در بدو امر به قرار زیر بوده است :

-         فارغ‌التحصیل‌رشته‌های مهندسی : 1 آدم

-         کارمند : 7 نفر

-          کارگر ساده : 45 نفر

به علت مسائل فنی و اقتصادی که باب پیشه تولید چدن چکش خوار وجود داشت ، کارخانه از تولید ثانیه با کوره های حاضر صرف نظر نموده و برای بهبود و انجام تولیدات مورد نظر از آتشگاه های القایی استفاده نموده است . به همین غرض در سال 1349 کارخانه تاخت دستگاه آتشگاه خریداری شده القائی 3 تن به مارک کارخانه یونکر آلمان غربی را در خط تولید آورده و سالن های دو و سه ریخته گری را بر خطوه نموده حرف وارد شدن دو کوره القائی به خط پدیدآوری کارخانه توان فنی و اقتصادی کارگاه از نظر حجم و تنوع تولید قطعات افزایش یافته و توانست که آغازین تجربیات تولید قطعات فولادی را آروین نماید .

بیو گرافی و محصولات تولیدی کارتل نورد و تولید قطعات فولادی2

از تمام تولیدات ریخته اگزما آن زمان می توان از قطعات زیر آوازه برد :

پوسته دیفرانسیل ، چرخ بمباردمان فولادی ، زره آسیاب سمنت ، قطعات صفحه طرح و غیره .

پس از موفقیت نسبی در پدیدآوری قطعات فوق   باب تاریخ 25/3/1351 وضعیت کارگاه به رسم زیر بوده است :

-         مهندس : 4 نفر

-          اداری : 9 آدم

-          کارگر ساده : 210 آدم

باب این تاریخچه تولیدات شرکت به سمت حد 250 تن بشرح زیر رسیده است :

-         قطعات ریخته گری از جنس داکتیل و آهن گرافیتی : 700 تن

-         فولاد مختلف آسان و آلیاژی : 1000 تن

-          استوانه های مخصوص : 300 بدن

در سال 1351 نیز یک کوره حل القائی دیگر مارک یونکر به وسایل تولید کارخانه افزوده شد. ایضاً تاسیسات صفت دیگری جهت کوره ذوب اولیه برپا گردیده که در مجموع کارخانه دارای 3 کوره ذوب برقی و 2 مجموعه تاسیسات برقی گرم کردن کوره گردید .

بدین انتظام در مواقعی که یکی از آتشگاه ها مرحله تعویض خاک و ماسه کوبی مجدد یا تعمیر را باده گذراند ، از تاسیسات برقی ثانیه برای گرم کردن کوره دیگر استفاده شده و لذا همیشه باده توان دو آتشگاه را در حال کار نگه داشت .

باب سال 1351 پیش بینی تولیدات کارخانه باب ظرفیت تام برابر با 1250 تن ریخته گری چدن داکتیل  و فولاد گرافیتی ، 2000  بدن فولادهای آلیاژ دار و بدون آلیاژ ، 750 تن فولادهای نسوز بوده است .

تنوع تولید ریخته گری کارگاه در واحد زمان ( های 50 تا 56 به طور کلی شامل قطعات مختلف سایشی ، آسیاب کارخانجات سیمان ، فیتینگ های آب ، دریچه های آب و دیگ شوفاژ بوده است .

سازمان ها و کارخانجاتی که اگر پدیدآوری این کارخانه استفاده می کرده اند به عنوان نمونه عبارت اند از : سیمان ثنا ، سیمان اصفهان ، نیشکر هفت تپه ، کارگاه ذوب آهن اصفهان ، سازمان آب اصفهان و کارخانجات کوچک دیگر

چگونگی سهامی :

پشت از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال 1358 برحسب حبل الف قانون حفاظت و توسعه صنایع ایران تحت پوشش سازمان صنایع ملی و آن‌گاه پایین نظر سازمان گسترش   و نوسازی صنایع ایران رسم گرفت.

این شرکت طبق مصوبه پیکر وزیران آلت سازمان بورس و اوراق بهادر تهران می باشد.

 

بیو گرافی و محصولات تولیدی شرکتنورد و تولید قطعات فولادی3

استاندارد و گوهینامه های شرکت:

بدست‌آوردن سیستم مدیریت کیفیت iso 9001:2000 واستاندارد تدبیر جوش iso 3834-2 زاویه ای از اقدامات شرکت باب اینراستا می باشد.

بدست‌آوردن استاندارد مربوط به ملت برگ گرم و اخذ استاندارد محیط زیست iso 14001 و استاندارد اطمینان و بهداشت شغلی ohsas 18001 اشاره کرد.

بخش های جوراجور شرکت و پرکاری های آن به شرح است:

واحد ذوب و ریخته گری :

این بخش با بهره گیری از ریزه های صنعتی و ذوب آن ها در کوره های القایی اسلب های مورد نیازواحد نورد را پدیدآوری باده کند.

این بخش همچنین ریخته اگزما قطعات مصرفی در تنها نورد را نیز بر عهده دارد. از اقدامات کارتل نورد و تولید قطعات فولادی راه اندازی و برخه برداری از شکل های مسی ساخته شده در خود شرکت جانب تولید اسلب با کیفیت بالاتری می باشد. ظرفیت تولید مذاب باب این بهر در آغاز 30 هزار تن در واحد زمان ( می باشد و در حال حاضر کارخانه با سه واحد مجهز ذوب 1 ، 2 و 3 گنجایش تولیدی صفت 70 هزار تن در سال را دارا می باشد که در طرح توسعه کارخانه با تدقیق به ابداع واحد ذوب 4 ظرفیت تولید تا 110 هزار تن در سال ازدیاد خواهد داشت . این واحد تولید کننده انواع اسلب های فولاد آلیاژی از جمله st 37 ، st 42 ، st 70 ، st 52 ، st 60 و ck 45 ایضاً آهن های مقاوم در برابر سایش می باشد و قابلیت تولید انواع فولاد آلیاژی برای تنها نورد بنا به سمت سفارش و به هر میزان را داراست.

 

 

 

 

 

بیو گرافی و محصولات تولیدی شرکتنورد و تولید قطعات فولادی4

واحد نورد حار ورق های فولادی:

 

 

 

این واحد در ابتدا با گنجایش تولید 30 هزار تن در واحد زمان ( شروع به فعالیت نمود. با بسط کارتل و باکوشش و همت مدیران و متخصصان گنجایش کنونی این تنها 120 هزار تن در سال می باشد که در طرح بسط شرکت   و با توجه به ایجاد واحد های عریض باب آینده قابلیت ارتقاء پدیدآوری تا چندبرابر را داراست. بازهم اکنون در این واحد ورق های فولادی حرف ضخامت 8 تا 30 میلی متر و عرض 1000 حرف 1200 میلی متر به طول 6 متر پدیدآوری می شود. در این واحد اشکال ورق های فولادی کربنی مانند st 52 ، st60 ، st70، ck45و برگ های ساختمانی st 44 ، st 37-2 ، و همچنین فولاد های آلیاژی استوار در برابر اصطکاک تولید می شود. از استحقاق های ویژه این بخش امکان سفارش پذیری اختصاصی از نظر اندازه و میزان و سنخ آلیازهای خواسته شده به میزان مناسبت درخواست باده باشد.

ورق های فولادی شرکت تاب و قطعات فولادی در مرکز معاملات اوراق‌بهادار و سهام فلزات تهران پذیرفته و عرضه می شود

 

 

 

 

 

 

 

بیو گرافی و محصولات تولیدی شرکتنورد و تولید قطعات فولادی5

 

ساخت عامل های فولادی و تجهیزات صنعتی :