فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

گزارش کارآموزی ساختمان‌های بتنی شرکت آرمان‌ساز پویان


» :: گزارش کارآموزی ساختمان‌های بتنی شرکت آرمان‌ساز پویان

دانلود گزارش کارآموزی ساختمان‌های بتنی شرکت آرمان‌ساز پویان

فرمت فایل: دعا برازنده ویرایش

تعداد صفحات: 83

 

 

 

 

 

فهرست:

آغاز

یقیناً قدیمی بودن استفاده از اقامتگاه یا مسکن معلوم است ولی تقریباً ثانیه را می‌توان همزمان با پیدایش انسان دانست، بشر از نیز ابتدا برای مصون ماندن از باران و برف و غیره به غارها امان اسیر که می‌توانیم اولین محل سکونت برای آدم بدانیم و از آن دوران تاکنون انسان‌ها همیشه به فکر مسکنی بودند که از تمام جهات راحت باشد در حال حاضر با رویش جمعیت دنیا پیشرفت‌های عمده‌ای باب ساختن مسکن ایجاد شده و استفاده از صلاحدید مقاوم نیز مانند فولاد و سیمان‌ در ساختمان رایج گردید و در ایز دسترسی به این صلاحدید ساختمان‌ها از حالت افقی به سمت حالت عمودی تبدیل شده‌اند و آپارتمان‌سازی در چندین اشکوبه مداول گردیده است. با بود افزایش تعداد مسکن در بیشتر کشورهای قدیمی در شرایط معمولی مجاز نمی‌باشد و هنوز شکل مسکن این گونه کشورها حل نشده و حتی در پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا قسمت عمده‌ای از درآمد خانواده صرف سکونت می‌گردد. به سمت این انگیزه در تمام دنیا علی‌الخصوص مملکت ما باید در امر ساختن مسکن، توجه شود.

علل استعمال از ساختمان‌های بتنی

ساختمانی که کلیه اجزا اصلی آن از بتن و میله‌گرد می‌باشد ساختمان بتونی نام دارد و به دلایل زیر مورد توجه مهندسین قرار گرفته است:

  • ماده اصلی بتن که شن و رمل است در تمام جا پیدا می‌شود و روی این اصل امکان ساختن ساختمان بتنی را میسر می‌سازد.
  • در مقابل عوامل جوی از ساختمان‌های فلزی مقاوم‌تر بوده و عمر طولانی‌تری انتساب به ساختمان‌های دیگر دارند.
  • در برابر آتش‌سوزی مقاوم‌تر می‌باشند.
  • به علت شکل‌پذیری بتن که می‌تواند به شکل قالب خویش درآید.

ساختمان‌های بتونی

منظور از ساختمان‌های بتنی ساختمانی است که کلیه اجزاء اصلی ثانیه (ستون تیرهای اصلی و پی) از بتن و میله‌گرد اسم شده باشد. بام این گونه ساختمان‌ها حرف انواع مختلف ساخته می‌شود؛ از قبیل دال‌های بتونی پیش‌ساخته ـ دال‌های بتون‌ ریخته شده باب محل ـ تیرچه‌ بلوک و غیره که درباب آن‌ها توضیح داده خواهد شد.

مزایای ساختمان‌های بتونی

ساختمان‌های بتونی به اسباب زیر مورد توجه مهندسین و شهرسازان رسم گرفته و روز به روز رو به توسعه است.

  • ماده اصلی بتن که شن و ماسه می‌باشد تقریباً در قید مناطق کره زمین به حد وفور یافت می‌شود؛ روی این اصل امکان ساختن ساختمان‌های بتونی را میسر می‌سازد.
  • ساختمان‌های بتونی در برابر عوامل جوی از ساختمان‌های فلزی مقاوم‌تر بوده و در نتیجه نسبت به ساختمان‌های فلزی دارای عمر طولانی‌تری می‌باشند.
  • باب مقابل آتش‌سوزی ساختمان‌های بتونی نسبت به سمت ساختمان‌های فلزی مقاوم‌تر می‌باشند.
  • به علت شکل‌پذیری بتن که می‌تواند به هر شکلی که قالب آن تهیه می‌شود اسم شود اسم ستون و پل به اشکال مختلف را میسر می‌سازد به همین انگیزه مهندسین استاد به این نوع ساختمان‌ها توجه بیشتری می‌نمایند.


قسمت‌های مختلف ساختمان‌های بتنی:

1- پی           2- ستون       3- تیرهای اصلی        4- سقف       5- دیوار

مطالبی کلی باب مناسبت اجرای ساختمانی بتنی

برای ریختن بتن به‌جز معمولاً احتیاج نیست از دستگاه تراکم میکسر استعمال شود بلکه توسط قید کارگر می‌شود بتن به‌جز ریخت یعنی بتنی که مقدار سیمان‌ آن در حدود 100 الی 150 کیلوگرم باب مترمکعب است بعد از این که انجام شد و پشت از خشک صیرورت بتن مگر بعد از قید روز یا همزمان، قالب‌بندی با بلوک انجام شد، ضخامت بتن به‌جز باب حدود 10سانتی‌متر یبود توجه این که در موقع بلوک چینی نباید بلوک‌ها روی بازهم قرار بگیرند، یعنی بلوک‌های یک خط چیده شده‌اند در رج بعدی باید آن‌ها را طوری چید که یک بلوک روی تاخت بلوک زیری قرار گیرد.

پس از بلوک چینی قسمت‌هایی که نباید میله‌گرد گذاری شوند حرف خاک آکنده می‌شوند که با چند کارگر و فرغان انجام می‌گیرد.

پس از انجام عملیات فوق و میله‌گرد گذاری توسط آرماتوربند بتن‌ریزی توسط آلت تراک میکسر صورت می‌گیرد و پس از چند روز که بتن پی خشک شد، میله‌گرد گذاری تیرک انجام می‌شود و پاس به قالب‌بندی آن است، برای ثابت نگه داشتن قالب در جای خود و پرداخته کردن روی زیر قالب از رامکا استفاده می‌شود برای قالب‌بندی از تخته استفاده شد که از چهار طرف ستون حرف میخ و سیم نجاری آن‌ها را به همدیگر متصل می‌کنند که تمام قالب را روی رامکا سوار می‌کنند و بعد در اندرون قالب را بتن می‌ریزند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.