فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

تحقیق نگاهی به جرم قاچاق مشروبات الکلی


» :: تحقیق نگاهی به سمت جرم غیرقانونی مشروبات الکلی

نگاهی به جرم قاچاق مشروبات الکلی

چکیده

قاچاق مشروبات الکلی در زمره جرایمی است که در مقالات و کتب حقوقی به طور صریح بدان اداشده نشده است و در مواردی هم که مورد استعاره واقع گشته به طور ضمنی بوده و بنابراین کاملاً مناسبت بحث و بررسی قرار نگرفته است، لکن در نوشتار حاضر راقم به بیان سیر تاریخی این جرم پیش و بعد از انقلاب اسلامی اداشده و در این راستا مباحث پیرامون مالیت داشتن یا نداشتن مشروبات الکلی و نیز پست صالح باب رسیدگی به سمت این جرم را مد تماشا قرار داده و دلایل موافقان و مخالفان نظرات حاضر در هریک از این گفتگوها را متذکر گشته است. در آخر صحیح ترین اقوال ، رویه موجود و آخرین آهنگ قانونگذار باب این مورد نیز مورد امعان نظر قرار گرفته است.

واژگان کلیدی

قاچاق، مشروبات الکلی، رویه قضایی، سیر قانونگذاری

مقدمه

قاچاق امروزه در دنیا پرتره مهمی در بر بازهم زدن اقتصاد جوامع دارد و دولتها تمام کدام به سنخ ای به اقدام علیه آن می اندیشند. قاچاق می تواند مسائل سیاسی،اجتماعی و حتی امنیتی جوامع را به شدت تحت تأثیر رسم دهد. قاچاق به فراخور سوژه ثانیه به دسته های مختلفی تقسیم می شود که عبارتند از: غیرقانونی مواد مخدر، قاچاق کالا، قاچاق ارز، قاچاق انسان و غیرقانونی مشروبات الکلی که مناسبت اخیر به علت شبهاتی که در باره ثانیه بود دارد موضوع این مقاله قرار گرفته است. در کشور ما غیرقانونی مشروبات الکلی از آغاز قانونگذاری حرف به سمت حال دوران مختلفی را به خود دیده و با رویه های مختلفی مواجه گشته که این مسئله سبب تعارضات زیادی میان آراء محاکم شده است و به نوعی موجب سردرگمی قضات و وکلا در این مورد شده است و باده توان آن را مانعی بر سر راه یک دادرسی عادلانه دانست.
در نوشتار اسم ما باب صدد پاسخگویی به سمت قید سوال ذیل هستیم: آیا مشروبات الکلی کالا محسوب می شوند ؟ آیا اروس محسوب شدن یا نشدن آنها تاثیری باب جرم انگاری، قانون آمر و مجازات آن دارد ؟ جرم انگاری و تادیب آن میانجیگری چه قانونی چهره باده گیرد ؟ اداره امین به رسیدگی در مورد آن کدام یک از مراجع دادگستری است ؟ رویه محاکم ما دراین مناسبت چگونه است ؟ هرچند که سوالات دیگری چون: آیا امکان تعیین مجازات در قانون اعتبار وجود دارد یا خیر ؟ و امثال آن در این میان مطرح می شوند، لکن مجال طرح آنها در این مختصر میسر نیست، بنابراین از ادا کردن به آنها خودداری باده شود .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.