فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

کارآموزی رشته برق


» :: کارآموزی بند برق

آغاز

انرژی برقی به سمت علت  سهولت تولید و انتقال وتمیزی وقابلیت تبدیل به انواع دیگر انرژیها خیلی زود مورد تدقیق قرار گرفت . باب آغاز مولـــــــد های برق مستقیم ساخته شدند که برای برق رسانی به شهرها مناسبت استفاده قــرار می گرفتند . باب این شبکه ها اجبارا از ولتاژ کم استفاده  می شد و از مولد های نسبتا کوچک استعمال می گردید که با توسعه شهــــرها وتوسعه صنایع جوابگوی نیازهای روزافزون نبودند.پس از چندی شبکه های برق رســــانی برق مستقیم رفته رفته از صحنه خارج شد و جای خویش را به برق متناوب داد . به غرض هماهنگی وآسانی تولید بـــــرق متناوب با تغییرات سینوسی باب روی جهانی انتخاب شد.

در انتخاب فرکانس در سطح جهانی آشتی کامل به سمت عمل نیامد.فرکانس باید به کرانه کافی بالا انتخاب شود که تناوب برق وکم وزیاد شدن نور چراغها برای چشم انسان قابل تشخیص نباشد ونیز موتورهای جریان متناوب با سرعت مناسب بگردند.فرکانسهایی در حدود50 تا60 هرتز جوابگوی این کار ما هستند و به این دلیل حیات که بعضی کشورها 50  هرتز و بعضی دیگر مانند آمریکا 60 هرتز را انتخاب کردند.

در انتخاب ولتاژ تولیدی نیز باب روی جهان توافق کامل به عمل نیامد. در اینجا مسئله ایمنی برق واقتصاد مطرح است.هر چه ولتاژ پایین تر انتخاب شود از نظر ایمنی مناسبتراست.بعضی از کشورها ولتاژ 220ولت را انتخاب کردند .در امریکا 110ولت ودرانگلستان250ولت تعیین شد.

امروزه به راحتی واحدهایی اسم می شوند که در حدود1000مگا وات ظرفیت دارند . گذشته از سهولت تولید بود ترانسفور ماتورها ، انتقال برق متناوب رابه چهره اقتصادی امکانپذیر می­کنند بطوری که برای جابجایی انرژی به راههای چرخه ابتداولتاژرابه وسیله ترانسفورماتورهای افزاینده افزایش داده و پشت از انتقال مجددا ولتاژ را توسط ترانسفورماتورکاهنده برای توزیع پایین می آورند.

از تولید تا توزیع

انــرژی در نیروگاهها با ولتاژهای پایین تولید می شود وبه خاطرفاصله زیادی که تامصرف کننده دارندقابل انتقال نیست چون دارای افت ولتاژ زیادی می باشد.باب نیروگاه­ها ولتاژرا به سمت وسیله ترانسفورماتور هایی بالا می برند.ایستگاهها رادر مسیر جابجایی قرار می دهند تا باتوجه به مصرف ونیاز مناطق مختلف ولتاژراکاهش دهند.بنابراین شرکت تولید نیرو انرژی را تولید و شرکت انتقال نیرو انرژی را به مراکز مصرف می رساند .آنگاه شرکت توزیع انرژی رسیده را به سمت مصرف کننده تحویل می دهد.شرکتهای توزیع موظفند تا انرژی مورد نیاز مصرف کننده را متناسب حرف میزان ونوع مصرف هر مصرف کننده  به وسیله تجهــــیزات ایمنی و مناسب که با تدقیق به موقعیت هر مکان طراحی شده به آن مصرف کننده برسانند بطوریکه کمترین تلفات و بیشترین ایمنی را داشته باشد حرف مصرف کننده بتواند به سمت بهترین نحو از انرژی الکتریکی استفاده کند .

 

خلاصه ایا از تعاریف و اصطلاحات و مقررات مربوط به برقراری انشعاب برق :


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.