فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

کتاب روش دوست یابی


» :: کتاب روش دوست یابی
اخلاق اگـر بـه مـعـنای آلبوم ایا از اعمال گفتاری و رفتاری انسان باشد یکی از ارکان بااهمیت دیـن مـبـیـن اسـلام اسـت، و میزان رسوخ اعتقادات دینی افراد و پایبندی آنان به احکام و تعالیم اسـلامـی در همین پهنه بلورشده و نمایان باده شود، و ارزش آنان از تماشا دین و تقوا بر همین اساس ارزیـابـی می گردد.
این رکن مهم دینی به سمت قدری ابهت دارد که پیامبر اکرم (ص) فرموده است: بـعثت لا تمم مکارم الا خلاق (من برانگیخته شدم تا کرم‌ها خصلت را کامل کنم).
از این رو، بسیاری از امورگفتاری و رفتاری مانند غیبت کردن، دروغ گفتن، اتهام زدن، آزار و استحقار مسلمانان که موجب سستی روابط حسنه افراد با یکدیگر و تبدیل دوستیها به سمت دشمنیها و مفاسد دیگر باده شود از اهم محرمات الهی و از تمام گناهان کبیره به شمار آمده است.
مـتـاسـفـانـه مـا مـسلمانها به آنچه خودمان داریم کمتر توجه می کنیم و بیشتر به آنچه دیگران دارنـدچـشـم دوخـتـه ایـم، چـه ما از نظر داشتن آموزش‌ها اخلاقی و رهنمودهای تعیش فردی و اجتماعی ازهر جامعه دیگری غنی تر و بی نیازتریم و پرپشت احادیث و اخباری که از پیشوایان دینی و مـذهـبی در اساس خصلت و حقوق برادران دینی و لزوم الفت و دوستی آنان با یکدیگر به ما رسیده اسـت. براستی سخنان پیامبر اسلام و ائمه اطهار دانشگاه علمی بزرگی است که درسهای ارزشمندی را در تمام تکنیک به اختیار اجتماع می گذارد سخنان آنها حاوی بر مقاصد دراز و معانی ژرف و دارای افقی گسترده است ، آنان به علل مشکلات مدنی آگاه بوده اند و آنها را توجیه کرده و بهتریت راههای اسم آنها را برای آدم بیان کرده اند …

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.