دنیای امروز دنیای، دنیای تحولات برقآسا و گسترده باب تمام ابعاد است. اسم وهوای امروز تجارت نشان از جهانی صیرورت آن دارد فرایندی که منجربه ظهور و همچشمی تنگاتنگ ظرفیت های مختلف تجاری شده است. آنچه به اطلاع باده توان گفت این است که چنانچه کشوری به هر علت نتواند به این موج شتابان فراگیر بپیوندد باب آتی ای نچندان دور، در صحنه ی رقابت های بین المللی به حاسیه رجیم می شود و بسیاری از فراغت های کسب و کار را به سود دیگران از دست می دهد.
باب این شرایط همپای تجارت عرصه ی فروشندگی نیزبه آغاز پایین مجموعه ی تجارت –چه به صورت کلی در تماشا گرفته شود الا جزئی- دستخوش استحاله است. تمام فروشنده ایا باید تصمیم بگیرد که در ارتباط با این تغییر کجا رسم بگیرد.
از گذشته تا اسم فروشندگان بدل در کمین هستند تا با اغفال و کلاهبرداری مشتریان را وادار به خرید محصول الا خدمات کنند (فروش حرفه ایا –ری ای چیت وود)
و قید اینسان به سمت نظر می رسید که وظیفه ی یک فروشنده این است که بهحدی تیز و زیرک وسمج باشد که مردم را وادار به آنچه نمی خواهند –یعنی خریدن –کنند(فروشنده ی یک لطیفه ای – اسپتسر جانسون)
بازار پر رقابت امروزی کمپانی ها را بر آن داشته است که حرف سوژه فروش بطور جدی برخورد کنند و فقط از فروشندگان حرفه ای و آزموده برای فروش کالاهای خود استعمال نمایند.
مشتریان امروزین دیگر فروشندگان چر حرف و افاده ایا را که فقط به فکر منافع اسم و زودرس خود هستند را تحمل نمی کنند. فروشنده ی امروزین باید در ارتباط نزدیک با مشتری بوده و نقش راهنما و مشاور او را داشته باشد(فروش حرفه ای-ری ای چیت وود)