بسط انموذج : امروزه حرف توجه به نتایج حاصل از بحران اقتصادی و در نظر ستاندن نقش و جا حسابرسان در گزارشگری نسبت به وجود قید اینسان بحرانی فشار قابل توجهی را از طرف ذینفعان گوناگون به گزارشات و اطلاعات مالی حسابرسی و تأیید شده میانجیگری مؤسسات حسابرسی بر روی مؤسسات عالی حسابرسی در صفت اتحادیه اروپا بوجود آورده است. کاهش باب سطح دسترسی به منابع و محدودیت حاکم حرف آنها، افزایش و حجم رو به رشد انتظارات ذینفعان در سازمانها و دولتها، شامل (شهروندان، نهادهای مدنی، گروههای سرمایهگذاران، اقبال و غیره) در نتیجه بحران مالی و اقتصادی و شوکهای غیرقابل پیشبینی دیگر و …، عملاً نتیجه عدم اعتدال در صرفهجویی و جامعه را در بر داشته است که بخشی از این زوال اعتدال در ارتباط با مدیریت مؤثر بر نحوه خرجکرد هزینههای پولی مردم است. بر همین اساس بمنظور برون رفت از فشار موجود در اتحادیه اروپا مؤسسه عالی حسابرسی (SAI) به آغاز حسابرسی مستقل (خارجی) و – حسابرس بودجه- دولتهای حوزه اتحادیه اروپا تعیین گردیده تا بمنظور تحصیل و دستیابی به سمت سطح مناسبی از سطح اطمینانبخشی در تأثیرگذاری حسابرسی با استفاده از ورودیهای گوناگون مأخوذه از فرآیند حسابرسی و سایر عوامل مؤثر بر ثانیه در راستای دستیابی به روی اعتمادبخشی و شفافیت در پاسخگویی دولتها در ازاء ذینفعان – آحاد مردم- اقدامات بایست و کنترلهای مربوطه را انجام دهند. در پتواز به سمت تغییرات بوجود آمده و شرایط اقتصادی موجود احتیاج دارد که کشورهای اتحادیه اروپا حرف سیال نمودن و به جریان انداختن منابع غیرمتعارفی از جمله دانش و پول اجتماعی خود که در سطح کشورها و سازمانهای آنها بود دارد عملاً امکان انطباقپذیری بیشتر و مؤثرتری باب ارتباط با توجه به نیاز ذینفعان و بمنظور دستیابی به اهداف استراتژیک تعریف شده باب کشور خود را مهیا نمایند.
فهرست:
مقدمه
مرحله اول) آمادگی:
هدف اصلی مؤسسه عالی حسابرسی کمک به سمت ایجاد و راهاندازی سیستمهای نظارتی
مرحله دوم) پتواز فوری:
مجموعه اقدامات و عملیات اصلی ترتیبی انجام شده میانجیگری بانک مرکزی اتحادیه اروپا در کشورهای انجمن اروپا
مرحله سوم) مدیریت بحران:
تغییر سیاستهای اقتصادی باب اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن
مرحله چهارم) ناهنجاریهای اصلی تا رفع موانع رفاه اجتماعی:
مرحله پنجم) استراتژی خروج از بحران:
همکاری باب انتظامبخشی حسابرسی
نتیجه