فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

مقاله روشهای برآود مطالبات‎


» :: نوشته روشهای برآود مطالبات‎

بسط انموذج : در تکثر از واحدهای تجاری، فروشهای نسیه به مشتریان ،منبع عمده دخل فروش محسوب می شود، حرف جایی که می توان حرف تقریبا کلیه کالاها و خدمات بطور نسیه به فروش می رسند. اجرای چنین سیاستی در بازار فروش موجب باده شود که باب ترازنامه موسسات بازرگانی مبالغ عمده ای اسم پایین عنوان ((مطالبات)) که شامل ((حسابها و اسناد دریافتنی )) است، مشاهده گردد. بطور کلی حسابها و اسناد دریافتنی عبارت است از مطالبات واحد تجاری برحسب چهره نقد،کالا و الا خدمات. آشتی ((حسابهای دریافتنی)) یا ((بدهکاران)) به معنای ثانیه گروه ازمطالبات تجاری اداره می باشد که مستند به اسناد تجاری نیستند. و یابه عبارت دیگر ایجاد این آمار معمولا بی‌تجربه از فروش اروس یا اجرا خدمات به افراد و موسسات می باشد، که در مقابل آن سفته، برات و یا سند دیگری از آنان دریافت نشده است. بطوری که باده دانید حسابهای دریافتنی باب بیلان جز و داراییهای جاری طبقه بندی می شوند. در فروشهای نسیه علی رغم دقتی که در مناسبت اعتبار مشتریان به سمت عمل می آید، باز هم ممکن است که برخی مطالبات به حیطه وصول در نیاید. بنابراین لازم است که در پایان هردوره مالی آن سنخ ازحسابهای دریافتنی که لاوصول و یا مشکوک الوصول می باشند، آشنایی وثبتهای اصلاحی لازم اجرا شود. در بیشتر واحدهای تجاری مطالبات به سمت طور اصلی از فروش کالا و خدمات طی عملیات عادی مستمر تجاری ابداع می شود،که این گروه از دریافتنی ها،را ((مطالبات تجاری)) باده نامند.علاوه بر این، مطالبات دیگری ایضاً امکان‌پذیر است ایجاد شود که رابطه مستقیم با عملیات عادی واحد تجاری ندارد، که این سنخ مطالبات را ((سایر مطالبات)) یا ((مطالبات متفرقه)) باده نامند..

فهرست :  

آغاز

انواع مطالبات

حسابهای دریافتنی

ارزشیابی حسابهای دریافتنی

روش های برآورد مطالبات

اسنادد ریافتنی

سایر هزینه ها

آیین های ثبت مطالبات

روش های احتساب مطالبات

استهلاک دارایی های ثابت

عوامل موثر در بازشناخت استهلاک

آیین های احتساب استهلاک دارایی های ثابت

نکات مهم مرتبط حرف حسابداری مطالبات


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.