فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

ارتباط تعهد سازمانی با ویژگیهای شخصی کارکنان دانشگاه پیام نور فارس


» :: ارتباط پذیرفتاری سازمانی با ویژگیهای خصوصی کارکنان دانشگاه پیام نور فارس

باب دور پرتلاطم کنونی که سازمانها بسوی تخصصی شدن سابق می جریان و در رقابت تنگاتنگ به فعالیت خود ادامه می دهند، جانب بقاء علاوه حرف ابزار و تجهیزات به نیروی انسانی متعهد به عنوان اصلی ترین و الزامی ترین عامل نیازمندی باشند. هرچقدر سازمانها و مؤسسات بزرگتر و بر حجم فعالیت آنها افزوده شود احتیاج به سمت منبع‌ها انسانی متعهد و با انگیزه افزایش می یابد. لذا هرچقدر این پول از چگونگی بهتر و بیشتر برخوردار باشد، احتمال موفقیت ، بقاء و ارتقاء سازمان بیشتر خواهد بود و بالعکس در صورتی که سازمانها نتواند نیروی انسانی با چگونگی و متعهد را بکارگیرند، قادر نخواهند حیات از سایر منابع از قبیل اسباب و ماده‌ها اولیه استفاده بهینه ببرند و با مشکلات عدیده ای از قبیل کاهش کارائی و بهره وری  روبرو بوده و باب نهایت انگیزه اضمحلال سازمان خواهند شد.

تعهد تشکیلاتی یک فرایند پویای سروکار بین بابا و محیطش بوده. [1] و یک ساختار چندبعدی است که می توان آن را یک حال روانی دانست که پایبندی اشخاص را به سازمان منتقل می کند.[2]

همچنین تعهد سازمانی را باده توان یک نگرش مهم شغلی و تشکیلاتی دانست که به دلیل اهمیت بارزی که در کارکرد سازمانها دارد، به کانون توجهی جهت مرکزیت زمین مسابقه و گردانندگان سازمانها تبدیل شده است، این نگرش در دهه های اخیر دستخوش تغییرات عدیده ای گشته، بویژه با تحولات آخری در چهارچوب کسب و کار از قبیل ادغام شرکتها در همدیگر صاحبنظران تعهد تقلا ویژه ایا به امر تعهد معطوف داشته اند و به آن به عنوان یکی از نگرشهای اساسی که باکارو اداره مرتبط هستند اهمیت فراوان داده و راجع به آن تحقیقات متعددی انجام داده اند، که در این تحقیق با تدقیق به اهمیت مساله به بررسی آن می پردازیم .


[1] لیو،2008،ص119

[2] آلن و می یر،1990،ص14


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.