فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

اقدام پژوهی ششم


» :: رفتار پژوهی ششم

مقدمه: از آنجائیکه ریاضی یکی از دروس بااهمیت و پایه در آموزش ابتدائی به حساب باده آید و آموزش و ادراک آن بخصوص در پایه ی ششم کلیدی است. جذب های ریاضی و آموزش صحیح بایستی در ابتدائی کلید بخورد.

پرورش قدرت خلاقه و تفکر از طریق ریاضی بخصوص ریاضیات کاربردی باب تعیش روزمره از طریق تدریس نیک میسّر است.

این قضا مهم از طریق روش مکاشفه ای و کاوشگری یعنی توجه به (اصل فعال وجود داشتن اندیشه آموزان ) که امروزه مورد توجه  و اقبال فراوان کارشناسان باده باشد چهره می گیرد. بنابراین به نظر می رسد که توجه به سمت نحوه ی فراگیری دانش آموزان و فهم ظریف و حقیقی ریاضی توسط دانش آموزان ضروری و مبیّن است.

همانطور که می دانیم در روشهای سنّتی آموزش ریاضی بخصوص اسلامی ریاضی نه تنها برای بدست آوردن احاطه های مختلف بلکه برای آوردن نیازهای عبادی هم بکار می رفته. نیازهای روزمره از جور بازشناخت اوقات شرعی، تعیین ارث، خمس، زکات ، معاملات و غیره بکار می رفته.

نظم دادن به فکر و پرورش قوه ی استدلال و ابتکار یکی از موارد مهمی است که میانجیگری ریاضی شکل     می گیرد لذا در دوره های جوراجور آموزش به این سنت دیرینه توجه خاصی مبذول شده و نقش بنیادی ریاضیات در ارتقا علوم و فنون مورد اجابت همگان است و امروزه فراگیری هر علم بدون یادگیری ریاضیات ویژه ی آن درس امکان پذیر نیست.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.