فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

آشنایی با اسیلوسکوپ


» :: آشنایی حرف اسیلوسکوپ

مقدمه

اسیلوسکوپ در صفت رسامهای بسیار برق‌آسا هستند که سیگنال در را باب برابر دوران الا در برابر سیگنال دیگر نمایش می‌‌دهند. قلم این رسام یک لکه نورانی است که در ایز برخورد یک باریک الکترون به پرده‌ای فلوئورسان بوجود می‌آید.

به سمت علت اندکی بسیار کم باریکه الکترون می‌‌توان این باریکه را از بهر دنبال کردن تغییرات لحظه‌ای (ولتاژهایی که انبوه سریع تغییر می‌کنند، یا فرکانس‌های بسیار بالا) بکار برد. اسیلوسکوپ حرف اساس ولتاژ پیشه می‌‌کند. البته به سمت کمک مبدلها (ترانزیستورها) می‌‌توان جریان الکتریکی و کمیتهای دیگر فیزیکی و مربوط به‌مکانیک را به ولتاژ تبدیل کرد .

 

 

 

 

 


قسمتهای مختلف اسیلوسکوپ

لامپ اشعه کاتدی

اسیلوسکوپ از یک لامپ پرتو کاتدی که دل دستگاه است و برخی مدار برای کار کردن لامپ پرتو کاتدی ایجاد شده است. قسمتهای جوراجور لامپ اشعه کاتدی عبارتند از :
تفنگ الکترونی :

اسلحه الکترونی باریکه متمرکزی از الکترونها را بوجود می‌‌آورد که شتاب زیادی احراز کرده‌اند. این باریکه الکترون با انرژی بسنده به سمت صفحه فلوئورسان برخورد می‌کند و بر روی ثانیه یک لکه نورانی تولید می‌‌کند. تفنگ الکترونی از بند گرمکن ، کاتد ، شبکه آند پیش شتاب دهنده ، آند کانونی کننده و آند شتاب دهندهایجاد شده است .
الکترونها از کاتدی که بطور جز مستقیم گرم می‌شود، ارسال می‌‌شوند. این الکترونها از روزنه کوچکی در کانال بازدید می‌‌گردند. شبکه بازدید معمولا یک استوانه هم محور با لامپ است و دارای سوراخی است که در مرکز ثانیه قرار دارد. الکترونهای ارسال شده از کاتد که از روزنه می‌‌گذرند (به دلیل پتانسیل مثبت زیادی که به آندهای پیش شتاب دهنده و تسریع دهنده اجرا می‌‌شود)، شتاب می‌‌گیرند. باریک الکترونی را آند کانونی کننده ، کانونی می‌‌کند.

·         صفحات انحراف دهنده :

·    صفحات انحراف دهنده شامل دو دسته صفحه است. صفحات اعوجاج قائم که بطور افقی نسب می‌شوند و یک میدان الکتریکی در صفحه قائم ایجاد می‌‌کنند و صفحات y نامیده می‌‌شوند. صفحات انحراف افقی بطور قائم نصب می‌شوند و اعوجاج افقی ایجاد می‌‌کنند و صفحات x نامیده می‌‌شوند. بعد صفحات به سمت اندازه کافی زیاد است که باریکه بتواند بدون برخورد با آنها عبور کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.