فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

اساس کار موتورهای القایی ac


» :: اصل پیشه موتورهای القایی ac

مقدمه:

موتورهای القایی AC عمومی ترین موتورهایی هستند که در سامانه های کنترل حرکت صنعتی و همچنین خانگی استفاده می شوند.طراحی ساده و مستحکم , قیمت رخیص , هزینه نگه داری پایین و اتصال آسان و کامل به سمت یک منبع نیروی AC امتیازات اصلی موتورهای القایی AC هستند.اشکال متنوعی از موتورهای القایی AC در بازار حاضر است. موتورهای جوراجور برای کارهای مختلفی مناسب اند. با اینکه طراحی موتورهای القایی AC آسانتر از موتورهای DC است , ولی کنترل سرعت و گشتاور در انواع مختلف موتورهای القایی AC نیازمند درکی عمیقتر در طراحی و مشخصات در این سنخ موتورهاست.

این نکته در اساس اشکال جوراجور , مشخصات آنها , انتخاب شرایط برای کاربریهای جوراجور و روشهای کنترل مرکزی یک موتورهای القایی AC را مناسبت جدال قرار می دهد.



اصل ساخت اولیه و کاربری

بسان بیشتر موتورها , یک موتورهای القایی AC یک اقبال استوار بیرونی به نام استاتور و یک روتور که در درون آن می چرخد دارند , که میان آندو یک بعد دقیق کارشناسی شده وجود دارد. به کوه طور مجازی همه موتورهای الکتریکی از میدان مغناطیسی دوار برای گرداندن روتورشان استفاده می کنند.یک موتور سه فاز القایی AC عزب نوعی است که باب آن میدان مغناطیسی سرسام به کوه طور طبیعی بوسیله استاتور به خاطر طبیعت تغذیه گر آن تولید می شود.در حالی که موتورهای DC به وسیله ای الکتریکی یا مکانیکی برای تولید این میدان دوار نیاز دارند.یک موتور القایی AC تک فاز نیازمند یک وسیله الکتریکی خارجی برای تولید این میدان مغناطیسی چرخشی است.

در درون تمام موتور دو سری آهنربای مغناطیسی تعبیه شده است.باب یک موتور القایی AC یک سری از مغناطیس شونده ها به سمت خاطراینکه تغذیه AC به پیچه های استاتور متصل است در استاتور تعبیه شده اند.بخاطر طبیعت متناوب تغذیه ولتاژ AC بر اصل رسم لنز نیرویی الکترومغناطیسی به سمت روتور وارد می شود (درست شبیه ولتاژی که در ثانویه ترانسفورماتور آموختن می شود). بنابر این سری دیگر از مغناطیس شونده ها خاصیت مغناطیسی پیدا می کنند.-نام موتور القایی از اینجاست-.تعامل میان این مگنت ها انرژی چرخیدن یا تورک (گشتاور) را فراهم  می آورد.باب نتیجه خودرو در جانب گشتاو بوجود آمده چرخش می کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.