فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

سیستمهای تعلیق مولتی لینک، فعال و سیستم های ترمز ABS و EBD


» :: سیستمهای تعلیق مولتی لینک، فعال و سیستم های ترمز ABS و EBD
از هنگامی که خودروسازان به فناوری موتورهای احتراق اندرونی دست پیدا  کردند، طراحان خودرو به طرح‌ریزی سیستمهای تعلیقی که حرف اساس نوع کاربری خودرو بتواند انتظارات مشتریان را پاسخ گو باشد توجه ویژه نمودند ، امروزه راحتی سرنشینان بااهمیت ترین آماج سازندگان خودرو است. یکی از مهمترین عوامل راحتی  سرنشینان جلوگیری از انتقال ارتعاشات حاصل از محیط برون به سمت سرنشینان است. این ارتعاشات میتواند ناشی از عوامل متعددی مانند مهار کردن ،حرکت باب پیچ و ناهمواریهای اتوبان و …. باشد.اگر جاده ها ابداً موجی(دست انداز) نداشته و به‌کمال صاف بودند،ما نیازی به سیستم تعلیق از بهر مستهلک کردن آنها نداشتیم. سرپرست بالفعل اینگونه نیست و در بهترین شرایط، جاده ها صاف و یکنواخت نیستند.این ناصافی هایی جزئی می توانند بر چرخ های خودرو نیرو واردکنند. حرف برابر قوانین نیوتن، همه نیروها جانب و اندازه دارند بدین ترتیب یک موج(دست انداز) انگیزه می شود حرف چرخ به صورت عمود بر سطح جاده بالا و پایین برود. اثر میرایش ارتعاشات لرزش‏ها و رفع بعضی از اغتشاشات حرکت باب خودرو و صیانت بعضی اقارب مناسب جهت ایمنی، از ویژگی‏های مناسب مکانیکی است که اجرا آن با یک باعث مکانیکی امکان‏پذیر است ، مجموعه مشخصی که فراهم‏گر هدف بالاست، جهاز تعلیق نام دارد. این مجموعه قلمرو وسیعی را با اقارب و وظایف متفاوت باب بردارد. سیستم تعلیق خودرو تمام چند معمولاً به چشم نمی‌آید لیک احتمالا یکی از مهم‌ترین بخش‌های خودرو باشد چرا که تایر (به عنوان تنها بخش در ارتباط با زمین) حرف روی این سیستم «معلق» است و عملاً سیستم تعلیق وظیفه نگهداری مجموعه تایر و محور چرخ‌ها را بر تقبل دارد. شاید در نگاه اول، التصاق مجموعه آسه به خودرو به وسیله سیستم تعلیق ساده به نظر برسد لیک باب اصل این سیستم در طی دوران حیات صنعت خودرو پیشرفت‌های زیادی را به خود دیده و خودروسازان در مسیر افزایش راحتی و ارتقاء هندلینگ خودرو، روش‌های جدید را برای این اتصال توسعه داده‌اند . یکی از مؤثرترین آن‌ها سیستم تعلیق قید اتصالی (Multi-Link Suspension) می باشد که ذیلاً و به سمت اجمال توضیحاتی درمورد این سیستم عرضه می گردد.

فهرست :

جهاز تعلیق قید اتصالی

تعریف سیستم آویختگی

جهاز آویختگی چند اتصالی

ساختار و حاصل جهاز تعلیق چند اتصالی

بررسی جهاز تعلیق هیوندای جنسیس کوپه

کاربرد سیستم مولتی لینک

مزایای جهاز تعلیق مولتی لینک

معایب سیستم آویختگی مولتی لینک

سیستم تعلیق فعال

سنخ اسیر سیستمهای تعلیق از نظر ساختار و نوع عملکرد

تشریح جهاز تعلیق فعال

نحوه عملکرد سیستم آویختگی فعال

اشکال جهاز تعلیق

سیستم تعلیق هیدرولیکی

سیستم تعلیق بادی

جهاز تعلیق الکترومغناطیسی

مزایای سیستم تعلیق فعال

معایب سیستم تعلیق فعال

سیستم مهار ضدقفل ABS

ایده سیستم ABS

انواع ABS از نظر عملکرد

حسگر شتاب

فعال عامل ABS

انواع جهاز های مهار ABS

مزایای سیستم ABS

معایب سیستم ABS

جهاز توزیع الکترونیکی نیروی مهار EBD

حالتهای عملکرد EBD

راه ادا EBD


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.