بسط مختصر : یک منحنی یادگیری ،نمایش گرافیکی از تغییر ارج یادگیری ( در فرد به سمت طور متوسط ) برای یک فعالیت یا ابزار است. به طور باب افزایش در حفظ اطلاعات پس از تلاش های اولیه و پس از آن به سمت تدریج تا به سمت این معنی است که اطلاعات جدید بعد از هر بار تکرار کمتر و کمتر حفظ شده است . تئوری منحنی یادگیری حرف این اصل استوار است که مدت مورد احتیاج برای اجرای یک فعالیت با تکرار آن پرکاری کاهش می یابد. استفاده از تئوری منحنی یادگیری در صنعت ساختن و برنامه های مهندسی عمران برخلاف سایر صنایع که به صورت چشمگیری از این تئوری در برآوردهای اولیه خود استعمال می نمایند ، تاکنون تداول نیافته است. منحنی یادگیری نیز می تواند باب یک نگاه نشان دهنده ابهامآمیز اولیه یادگیری چیزی و ، به اندازه ای، پس از آشنایی اولیه آرم دهنده میزان مشکل از بهر یادگیری است. به سمت عنوان مثال، پروگرام دفترچه یادداشت ویندوز برای یاد گیری انبوه آسان است. اما اندکی پس از ان عرضه می دهد. در سوی دیگر UNIX ترمینال ویرایشگر VIMاست . که برای یادگیری دشوار است , اما ارائه می دهدآرایه وسیعی از خصوصیت ها به سمت استاد پس از اینکه کاربر نمیفهمد چگونه کار باده آهسته . این برای چیزی ممکن است که از بهر یادگیری آسان است . اما برای استاد دشوار است و یا برای یادگیری با اندکی فراتر از این پیچیده است.
فهرست :
مقدمه
منحنی یادگیری
اثر انحنادار یادگیری
منحنی تجربه
منحنی یادگیری در روانشناسی و اقتصاد
تفسیر بسیط تر از منحنی یادگیری
شیب منحنی یادگیری
نتیجه گیری