فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

عنوان: مدیریت کاهش خطرپذیری بلایا در بازسازی بافتهای فرسوده شهری: مطالعه موردی منطقه مجد شهر مشهد


» :: عنوان: مدیریت کاهش خطرپذیری بلایا باب بازسازی بافتهای فرسوده شهری: مطالعه موردی بخش مجد شهر مشهد

عنوان:

مدیریت کاهش خطرپذیری بلایا در بازسازی بافتهای فرسوده شهری: خواندن موردی بخش مجد شهر مشهد

 

 

چکیده:

بافت های فرسوده بخشی از پیکره و پیکر شهرها هستند که دارای ارزش های کالبدی، تاریخی، اقتصادی و فرهنگی بوده و حرف توان و قابلیت­های بالقوه­ی خود، به عنوان سرمایه های ملی به رقم می آیند اما عدم نوسازی و بهسازی این بافت­ ها که عمدتا با مصالح نامرغوب و قدیمی و بدون رعایت شرعیات فنی ساخت و ساز به ویژه در زمینه تطبیق حرف سوانح و بلایای اسم ساخته شده اند، آسیب پذیری این بافتن ها را در مقابله با سوانح طبیعی در شرایط نامطلوب قرار داده است.

تحقیق حاظر با هدف بررسی میزان اجرا اصول و معیارهای بین المللی کاهش خطرپذیری بلایای طبیعی در اجرای یکی از مهمترین برنامه های نوسازی بافتن فرسوده در منطقه مجد شهر شهادتگاه انجام گرفت. این تحقیق از نوع کاربردی بوده که با استفاده از روش توصیفی-تحلیلی و برخه گیری از منبع‌ها کتابخانه­ای، بررسی‌ها میدانی و ابزار پرسشنامه به شناسایی خصوصیات فرهنگی، اجتماعی، کالبدی و عملکردی بافت فرسوده محدوده مورد مطالعه و ایضاً بستگی بین فعالیتهای انجام شده با اصول کاهش خطرپذیری پرداخته است. همچنین باب ادامه جهت تجزیه و تحلیل داده ها و بررسی فرضیات تحقیق، از آزمون های آماری و تحلیل همبستگی اسپیرمن استفاده شده است.

 در مجموع، نتایج تحقیق تقویت کنندة این گزارة تئوریک است که تاب­آور سازی و بکارگیری اصول کاهش خطرپذیری با تمایل شهروندان به سمت مشارکت در بازسازی بافتن فرسوده ارتباط مستقیم دارد. همچنین آشکار اندازه معضلات اجتماعی و کالبدی محله حرف تمایل شهروندان به نوسازی بافت فرسوده ارتباط مستقیمی وجود داشته است. در نهایت  بر مبنای ابزار خودسنجی دولتهای بومی از بهر تاب آور سازی که یک ابزار استاندارد بین المللی برای سنجش میزان صفت معیارهای افت خطر پذیری بلایای طبیعی می باشد، بسط روی پیشرفت" تعهد و ظرفیت های نهادینه برای موفقیت باب افت خطر پذیری بلایا وجود دارد اما فرایند جامع یا اساسی نیست" به سمت برنامه مورد مطالعه در تحقیق حاضر نسبت داده شد.

واژگان کلیدی: ابزار خودسنجی اقبال محلی، آفت پذیری، بافتن فرسوده شهری، توان آوری، کاهش خطرپذیری بلایا، شهر مشهد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

عنوان

صفحه

دوران اول: کلیات تحقیق

 

1-1- مقدمه

4

1-2- طرح مسئله

6

1-3- سوالات تحقیق

7

1-4- سابقه و احتیاج انجام تحقیق

عنوان مدیریت کاهش خطرپذیری بلایا در بازسازی بافتهای فرسوده شهری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.